Whatz up world?

Vad händer världen? Först askan i Island och idag när jag gick med trötta steg mot jobbet möttes jag av liknande jorden går under känsla - nämligen snö! Okej låt mig vara mer specifik.. snöstorm! Första maj välkommen med all glädje men snö? Come on! Ge mig sol, en snygg bränna, svenska jordgubbar och halv svettiga snickare i bar överkropp.






Idag gick Charlotte till jobbet med feber och cirka en timmes sömn i bagaget. Med Annas febrila hostande lyckades jag somna någon gång då fåglarna kvittrade till och gick upp en timme senare för att antingen utföra en långsam död mot min kära sambo eller missbruka nässpray för att komma in i matchen. På jobbet har jag harklandes gått runt med ett rinnande öga, liknande Quasimodo och skrämt bort alla kunder med min allmänna bitterhet över min obotliga sjukdom - förkylning.





But i still löve you.





Efter många bumps in the road de senaste veckorna känner jag att det börjar ordna sig med allt ändå. Sommaren närmar sig, vilket betyder att även resan kommer med springande steg. Ser ut som det blir Sydost Asien någon gång i november med min eventuellt nya reskamrat som jag så fint kallade "skarp". Jag menar hallå, vem där ute som inte är över sjuttio år brukar fortfarande ordet skarp i sitt vokabulär? Tydligen jag.

Nedräkningen har med andra ord börjat.











Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback