Sunday

Gooodmooorning Norway! Sitter här i min ensamhet och inser att jag börjat blivit tant. Vad har hänt med alla karatefylla lördagarna? Tappa bort sig själv längst Karl-Johan, oändligt intag av tequila och sönderrivna strumpbyxor. Lördagen skulle spenderas på någon av Aker Brygges resturanger med ett par glas vin i handen och solen i ansiktet. Så blev det självfallet inte utan två sletna och övertrötta sambos insåg snabbt våran ointelligens om att det självfallet var fullbokat samma dag. Fem filmer för tidsfördriv hyrdes och vaknade upp tolv timmar senare på söndagen.


 




Söndagen sprang vi runt som vilsna japaner i Oslo stad. Med våran to do - lista blev det ett marathon längst alla tvärgator, men målet i sikte och vi har nu bokat bord till nästa lördag. Då blir det tre rätters på Olivia och vinglande ben till Fridays. Oh i love Aker Brygge.



Mina  matlagnings kunskaper kom fram då jag briljerade i vårat åtta kvadratmeter stora kök med thaimat. Det kan summeras med att vi nu har mat för över en vecka.. för över tio personer. Thai mat någon? Snabbt ombyte och sedan iväg för kos på bio. The last song fick mig att inse då jag redan efter halva filmen hysteriskt gråtande förstod att det kommer bli en hjärtskärande film. Jag har aldrig varit med om sådan stämning i en biosalong. En fullpackad salong med endast kvinnor där alla febrilt letade efter näsdukarna och grät konstant högljudd.



The last song

 

Med rödsprängda ögon tog vi oss till Jernbanetorget för att vänta på trikken. Fel tidpunkt, fel plats stämde verkligen in på oss då en knarkare började förfölja oss och skrika efter oss. Chockerad började jag istället skratta då jag var så rädd att jag skulle skita på mig. Vart fan är pepparsprayen när man som mest behöver den! Vi sprang in i trikken och paranoida sprang vi resten av vägen hem.



Kommentarer
Postat av: malin

Åh charlotte jag måste komma och festa en sista gång innan du flyttar ifrån kära Oslo :) är du hemma nåt i kga denna eller nästa helg? jag är nämligen hemma då så skicka ett sms i såna fall, vore skitkul å ses. Har nytt nr btw 0730881980. KRAM


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback