I want to marry you Haakon!

En vecka utan min kära sambo har resulterat i ett kaos av smuts, gammal disk och smutstvätt i form av gamla trosor utspridd över våran lilla 1:a. Jag vet inte hur, jag vet inte när.. det har bara utspelat sig tredje världskriget någonstans på Sannergata. Jag har liksom apatiskt inte uppfattat denna vy tills jag gick i Danonino youghurten på golvet. Skärpning Charlotte!


Annars håller jag på att svälta ihjäl. Dumma Norge och dess röda dagar gör det omöjligt för mig att inhandla något ätbart. Trots att jag i själva verket jobbar på en mataffär har det absolut inget med det här att göra.. det är min kassa ekonomi. Jag öppnar mitt tomma kylskåp i hopp om att en Grandiosa ska uppenbara sig för mig. Men nej. Jordgubbsylt.. knäckebröd.. möglig champion. Vilken succe det kommer göras i köket!








Då alla svikare till svenskar åker hem denna långhelg och jag självfallet blir kvar, bättrade jag på norskan och tog med mig Mailin ut. Vi utgör ett underbart team då hon dräglar vid tanken av svensk man och jag desperat letar efter min norska. En mysig tur i Frognerparken omringad av norskar, slutade med fest på Aker Brygge. Jag var i extas. Jag befinner mig nu i min drömlägenhet vid hamnen.. vart är ägaren ffs! I got some job to do. Boende? Check. Attraktiv norsk lägenhetsägare? Borta!


Skitsamma! Onyktra ben tog oss till Åpen Bar. Här flödade champagnen.. okej då, ölen! tills vi otåliga gick vidare till Onkel Donald. Mailin lär ha ett och annat blåmärke då jag febrilt hoppade runt i hennes knä till musiken. Den omtalade "Kåre" tog mig hem och jag har nog aldrig skrattat så mycket på 3 kilometer. Det är en merit det med!

Videoklipp kommer upp snart. Be aware..





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback