Oslo

Vardagarna springer iväg, det har nu gått exakt ett halvår sen jag satte mina flyttkartonger i Oslo. Tiden sedan arbetslöshet, tomt bankonto och en början från scratch har idag blivit till friends for lifetime, jobb som jag aldrig någonsin skulle kunna drömma om att jobba med och ett uteliv utan dess like. Jag njuter.





Då jag kom hit på hösten och bara varit med om den tunga jäkla skit snö perioden, är förväntningarna höga till våren, för att inte prata om sommaren! Frognerparken, värme, vinglande ben längst Karl-Johan, solbränna. En underbar sommar i Oslo som avslutning innan vi flyr till Australien från nästa snökaos.


Under veckan har det blivit taccomys för över 300 nok, hur fasen lyckas du Hanna? Hemmagjord guacamole, det ni! Har även varit på Tipping kurs ute i Hamar, då den nya chefen såg stora brister i mina kunskaper i LongOddsen. Det blev en hel massa tjat, hotellfrukostar och förtäring av alkohol.







På min enda lediga dag går Hanna och får magsjuka. Hon ligger ni i karantän och kan endast matas genom sugrör i nyckelhålet. Ikväll blir det kanske ett par glas vin med Stålmannen, annars står en hel hög med tvätt och skriker mitt namn om att de måste vikas.



Kommentarer
Postat av: Hanna

fuckings fucking fuck magsjuka. jag är dödsjuk och just nu är det äckligt jävla kallt här inne men jag orkar inte resa mitt feta arsle ur luftmadrassen som för övrigt är i samma höjd som golvet snart och skruva upp värmen! Det är illa, riktigt illa. jag skulle behöva ramla ned ifrån sänge, pierca tutten eller något annat som kan få den här magonten iväg! jag saknar dig bland alla spyorna, haha okej det där lät lite grows! hur som helst...jag tänker på dig på andra sidan oslo!

2010-03-03 @ 20:00:46
Postat av: caroline

åh vad kul att det verkligen har vänt och att du njuter till fullo i OSLO!! det värmer i hjärtat när jag läser detta!! Men du får inte glömma och komma hit och göra stan osäker för snart slutar jag att amma min lilla skrutt å då nedrans kan jag att (försöka) följa dina fotspår i baren några gånger!! :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback