Grumpy old men

Dagens fundering. Ni äldre, mer erfarna medelålders människor där ute undrar vad som har hänt med dagens ungdomar. Jag däremot börjar starkt betvivla människans existens varav speciellt alla senila bittergubbar där ute runtom i världen. (notera Oslo).


- Hörru! Varför har ni bytt ut dom gamla hederliga vagnarna mot rullande vagnar?


- För vi har blivit Nya Rimi och därför måste vi följa alla deras bestämmelser. Alla har likadana vagnar.


Lång utskällning under obestämd tid. Minuterna sprang iväg då jag kopplade av hörseln för en stund och tänkte efter vart toalettnyckeln försvunnit.


- .. sen kan du send hjem alla desse drit vognar till ditt drit Sverige!


- Men då blir det ju inga vagnar kvar?



Jag tog ett djupt andetag. Tänkte på små söta hudvalpar och tänkte ut min nästa hämnd på denna underliga man från stenåldern. Vad hände med hoppet om love, peace and understanding? Som tydligen bytts ut mot oförstående, ointelligens och allmän irritation.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback