The lost chicken

Om ni ändå visste hur många utomjordiska kunder som passerar mig varje dag. Idag kom en alien och frågade om en hel frusen kyckling. Nej tyvärr vi har bara färska. Då han med fem års-trots och envishet totalvägrade färsk kyckling, var jag tvungen att ge honom ögonbevis och gå igenom hela fysen, liksom ett CSI avsnitt utspelade sig om den icke existerande kycklingen. Omkring fem minuter senare närmar sig utomjordingen med en hel färsk kyckling. Ska han fråga om vetemjöl nu också så slänger jag mig själv i kartongpressaren.. "Titta, kyckling tss.. dumma svenskar.." snäste han. Men du ville ju inte ha färsk! idioti! Tänk om alla i världen var lika snälla & trevliga som jag, vilken underbar fredlig värld vi skulle leva i.







Igår hoppade jag in som vikarie på dagis igen. Morgonen startade dock inte så bra då jag i 33 minusgrader letade efter dagiset på en hand skriven karta. Såg ett dagis längst vägen i samma område, så klev in, tog av mig kläderna och skulle precis börja leka med barnen då en förundrande äldre tant tittar förvånat på mig. Den stora frågan vem är du hördes i bakgrunden.



Ja är inte det här barnehagen Kantarellen?

Nej det här är Regnbågen, Kantarellen ligger en en kilometer nedåt.

Jaha! Oj oj så fel det kan bli ibland (notera mitt torra panikartade skratt), hej då!








På vägen dit i snöyran ramlade jag två gånger då jag lugnande intalade mig själv "glada tankar.. glada tankar". Väl på dagiset slog mina harmoniska tankar in och hade hur kul som helst. Hade hand om barn med speciella behov för första gången, vilket gick som smör på en macka. Satt med världens goaste 4 åring med Downs, när han plötsligt somnade i min famn. Där låg han och myste i över en timme, det är sådana små stunder som gör en lycklig. Dock till skillnad mot den andra dumma ungen som tog mig på tuttarna när jag bytte avdelning, skrikandes "visa tuttarna!".


Kommentarer
Postat av: Caroline

du ser! downisar är supermys!!!! :D

hoppas du mår bra i norget! jag saknar dig här!

jag SKA komma och hälsa på dig snart! så det så!

Postat av: mamma

Happy thoughts funkar för oss som är befriade från förbjudande förnuft :)

Du borde få Nobels fredspris för ditt jobb att hantera norska surbular!

2010-01-10 @ 00:37:10
Postat av: big bro

humor!:)

2010-01-10 @ 18:34:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback