What a night!

Igår var det lördag.. med andra ord en kväll i onykterhetens tecken med vinglande high heels på Yatzi. Beteckningen redlös tog kära fröken Nilsson tydligen hem, då hon med sina cirkusaktiga benböjelser lyckades ramla och lägga sig diagonalt.. över hela trappuppgången, vilket i sin tur stoppade upp hela kön med förbipasserande gäster. Vakten var snabbt på plats med första hjälpen och en hjärtskärande utkastning. Detta stoppade dock inte denna kvinna från Dalarna utan lyckades envist smyga in igen.. och ned till baren. Två minuter senare och en lagomt irriterad vakt ser jag Hanna bäras bort till orden Charlotte, charlotte.. hjäälp.. miiig medans hennes gälla röst sakta försvann i nattklubbs musikens dunkande.






Var en relativt lyckad kväll i minnesluckornas tecken tills slutet. Som vanligt lyckas alltid omständigheter hitta mig så med en gråtandes charlotte fick taxi chauffören lite smått panik och försökte lugna mig med att dom där nio kronorna som fattades faktiskt inte gör något. Hans ord lugnade mig lite tills vi kom hem och fick hjälpa Hanna krama spy hinken. Ett sjuhelvetes bråk i korridoren i början på en catfight Charlotte Vs. Hanna, och en arg fransyska till inneboende fick avsluta denna mysiga lördags kväll.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback