hjälp?

Då har man varit på första mötet med den personliga tränaren. Iklädd tränings outfit och typ bara ätit råa ägg hela dagen bestod våran tid av.. prat om kost. Men va fan! Jag har inte kommit hit för att sitta och prata om vädret och antal kalorier i en köttbullemacka. Det var med förvånad skräck i ögonen som hon lyssnade igenom mina ärliga svar..


Vilken typ av frukost äter du? jag äter ingen frukost. Hur många gånger om dagen äter du? en gång, och då blir det snabbmakaroner & ketchup. Dricker du alkohol? tystnad.


Det här må låta konstigt, men kände en lite för intim vibb. De där extra långa skratten, fördröjd blick, klapparna på ryggen. Jag förväntade mig en vältränad Don juan och jag fick en lesbisk kvinna (?) som tagit SM i benböj! Men hon var snäll. Hon tvingade mig upp på den där konstiga tränings mojängen. Jag sa först nej och ursäktade med att jag inte ser snygg ut när jag svettas. Jag blev då uppkastad på maskinen och sedan satte hon på 30 min intensiv. Hjälp?



Var femte minut checkade hon till mig så jag inte svimmat eller stått och små pratat med de övriga svettiga träningsnarkomanerna. Men det är klart att man blir som ett barn på julafton i denna laddade atmosfär. Helt förstörd efter dessa trettio långa minuter, tog jag de sista krafterna för 30 min intensiv på cykeln också.

Detta mailet fick jag hemskickat angående kost tips.. nej förlåt, en beordan på att ändra kostvanor, från denna stenhårda benmuskulösa pt:

 

1: Spis frokost hver dag!

2: drikk en liter vann hver dag- ikke juice

3: Grov pasta eller fullkorsnris til måltidene. helst med kylling/fisk/kalkun





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback