håll tummarna!

Det är nu officiellt att tredje välrdskriget har börjat vid läggdags. Två nätter irad har jag buttat den min namnlösa katt och hon, i ren frustration, biter mig maniskt i fötterna. Tror jag har sovit fem timmar de senaste nätterna. När jag väl får ned henne från min stora enkelsäng, blir hon som en rebellisk tonåring och går direkt till kattlådan för att bita sönder den. Enough!


Idag kändes det att hösten är här och vintern börja komma till Oslo. Det är kyligt i luften och sommarglädjen börjar försvinna hos alla. Alla går liksom tillbaka till sitt tråkiga monotoma vardagsliv. Har dock kommit på en negativ sak här i Oslo, alla mat affärer är stängda på söndagarna! Då menar jag inte att dom stänger tidigt, utan dom bommar helt enkelt igen på guds vilodag. Detta fick jag erfara i söndags då jag äntligen tog mig upp ur sängen och med dom sista krafterna gick till affären för att jag skulle laga pannkakor. Stängt! Det blev inga pannkakor den dagen.






Igår knackade det på dörren. Fan! Stängde av tv:n, kastade mig ned på golvet som på en actionfilm och väntade sedan på dom hundra andra knackningarna. Jag trodde verkligen att det var idioten på 1:a våningen som börjar igen, men sen slog det mig att jag inte kände hans avskyvärda parfym i korridoren, så det kan inte vara han. Istället var det Malin, grannen på 2:a våningen, som kom upp för att titta hur jag trivdes i Oslo. Äntligen någon som pratar svenska! Och äntligen har jag någon att springa ned och låna socker av.


Gick upp 08.00 för en snabb tur på gymmet, duschade och sedan bar det av till min jobb intervju. Jag hoppas, hoppas, hoppas innerligt att jag får turen att bli anställd. Det är ett cafe som ligger gatan upp från mig, vägg i vägg med mitt gym och en frisör salong! Det kan ju inte bli mycket mer bättre. Krav på ansökan var: norskt bokmål, men jag hittade på några nyupptäckta ord som lät som norska i hopp om att dom anställer mig, det "bliiir gräääiiit däj".




Kommentarer
Postat av: mamma

Kissen är uttråkad och understimulerad :(

Jag vet...biter själv på sänggavel..haha

2009-09-30 @ 23:38:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback