Hagnesta Hill

Gick genom alla gamla kartonger uppe på vinden innan flytten till Oslo, och hittade äntligen min ungdoms kärlek - Hagnesta Hill skivan med Kent. Har inte haft tid eller mod till att gå igenom den förrens nu, då den går tillbaka till hela min tonårsperiod.

Till tonerna av kevlarsjäl minns jag tillbaka då jag gick på min första dejt. En himmelsk drog får mig tillbaka till huvudstaden en sommar med Sophie och hela bandet, hur jag satt på tåget med glädje för att gå på min första konsert. Vid vårat gula hus uppe på kullen, ensam på mitt rumt, ledsen och oförstående till varför det gör så ont att växa upp satte jag play på ett tidsfördriv att dö för. Jag tror det var då jag blev förälskad i musiken.








Du stack ett hål i min kevlarsjälv
å så blev du mitt sår
och jag
blöder ihjäl
Du stack ett hål i min kevlarsjälv..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback