damn it hurts

Hej jag heter Charlotte och jag existerar bara i ett förhållande när det passar den andre. Istället för att vara ärlig och stå för sitt nya förhållande tar vi istället den lättaste vägen men den dock mindre ärliga vägen vid namn “nej mitt kära ex, jag träffar ingen ny”. Endast så att slippa onödigt bråk men istället på den andre partens känslor & existens.


Sist jag tittade var man två i ett förhållande?

Men jag kanske har fel för ikväll var jag tydligen själv i vårat förhållande, då vårat förhållande liksom bara gömde sig bakom en buske i ren feghet. Vara ärlig mot sitt ex och stå för sitt nuvarande förhållande, eller neka till det för att slippa bråk? Det är den stora frågan och jag vid namn ingen existens här tjugofem mil därifrån med en stor massa kärlek till denna nekande man, vet svaret på denna självklara fråga. Att neka till oss två och sedan sitta med oförstånd till varför jag blir upprörd, får mig att i ren frustration ingjuta mitt hjärta i cement. Allting blir så mycket lättare då..


Förvirrad väntan vid telefonen, för vad är egentligen en fylle maxburgare med extra ost mot ett par ledsna känslor? Jag sätter hold on knappen på känslorna i hopp om att maten smakar som den ska.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback