Äntligen Oslo!

Kaos. tumult. kaos? Flytten till detta fiskland Norge tog lite längre tid än planerat. Flera veckors försening, en envis skrikandes katt i baksätet och bilköer senare så blev det en Fast & the Furiouse genom Oslo centrum med en överfylld släpkärra. All denna träning upp med sakerna på tredje våningen, väckte tydligen grannarna då Bagdad på våning ett sprang in med en iransk version av nylagade pannkakor, och den egyptiska träningsnarkomanen på våning två överröste med både frukt och flytthjälp. Denna grannsämja har gett mig tre jobberbjudanden och två rosor. Det måste vara den märkligaste inflyttnings present någonsin.





En otroligt gullig innergård prydde lägenheten, men det luktar dock gammal tågstation i korridoren. Själv lägenheten var.. låt oss säga.. här behövs det lite målarfärg och ett par tavlor! Voila och tolv timmars svett senare så var det klart. Eller ja, halvklart. Jag kan förövrigt tala om att den enda duschen dom delas med två lägenheter, ligger i en källare hämtad direkt ut ur en Saw film. Notera inte bara detta hemska miljöombyte utan även 10 kr poletterna man ska stoppa i varenda gång för 8 minuters varmvatten. Denna gång hann jag precis till att raka halva benet när dessa jävla åtta minuter bestämde sig för att sluta med schampo i mitt hår.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback