No ice cream for you mr. smart ass!

Jahopp. då har man levt på ris i exakt fyra dagar nu. Vad blir det till frukost? ris! Vad blir det till kvällsmat? Guess what.. en stor skräckinjagande portion med fult ris. Dom små riskornen liksom hånskrattar åt mig varje gång dom stoppas i min mun. jag tuggar då intensivare för att få tyst på ris helvetet.


Idag betalade jag en ännu fulare tågbiljett ut till Jessheim för att gå på mitt sista hopp i detta fiskluktande land (notera mina stackars 200 kr som poff! försvann ned i biljett automaten), nämligen ett möte med Manpower. Besserwissen vid namn dum-Robert pressade mig på en timmes lång intervju, vilket jag chockat överrumplades med då jag trodde vi skulle äta torra bullar och diskutera frågor såsom "och vad vill du bli när du blir stor Charlotte..". Men så var tydligen inte fallet! Pressande frågor avslutades med fyra idiotiska tester under tid. Personlighets testerna var det fintfint med, men han stog däremot som ett stort frågetecken över hur jag endast hunnit svara på 10 av 40 frågor på det första testet. Det finns en enkel förklaring till det mr.I-know-it-all: för jag förstod inte ett enda ord av vad det stod på norska! Jävla hieroglyfer från stenåldern.






Skitsamma! Fokus nu på summeringen - om han hör av sig inom två veckor så kommer jag få börja jobba extra ute på Gardemoen i taxfreen. Hallelulija!

Problem 1? jag får inget fast schema på vilka dagar eller tider jag jobbar, eftersom det är vikariejobb. Med andra ord kanske 4 dagar ena veckan och inga dagar alls nästa vecka. Innebörden av detta är ihopklistrat till två ord.. inga garantier.
Problem 2? Jag kan inte hoppa in och jobba på natt-tiderna eftersom jag inte har något körkort/bil och flygtågen börjar inte gå förrens 05.00.
Problem 3? Jag får inte stämpla och extrajobba i Norge samtidigt, vilket betyder att den enda inkomsten jag har är dessa garantilösa extra jobb dagarna.


Anledningar att stanna kvar är om jag får tag i ett heltidsjobb här inne i Oslo snart, så kan jag extrajobba ute på flygplatsen. Vilket skulle ge en stor välbehövlig start till min fantasi-reskassa.
Jag har dock med min otroligt matematiska hjärna räknat ut detta:
Om jag åtminstonde kan jobba 40 timmar/månad (25%) ute på flygplatsen, så kommer jag tjäna ungefär lika mycket som jag får ut nu när jag stämplar. Så det lugnar ju sinnet lite att jag kan börja med att extra jobba där så länge, tills jag hittar ett heltidsjobb. MEN sen så kostar det liiite över tusenlappen (och lite till) för att ta sig ut till jobbet under en månad.


Tråkigt inlägg. i dont care. Det här måste ut ur mitt system,
likaväl som ris ätandet.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej söt! Jag håller tummarna för dej att du ska få ett jobb snart:)

2009-10-21 @ 21:36:46
Postat av: Angelica

Hej söt! Jag håller tummarna för dej att du ska få ett jobb snart:)

2009-10-21 @ 21:40:01
Postat av: Maja.

Varför äter du så mycket ris?

Postat av: ampelos

Ha en bra morgondag :)

Kramar

www.ampel.blogg.se

2009-10-21 @ 22:46:21
URL: http://ampel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback