Jobb? Någon som har ett jobb till övers?

Efter tjatande och bedjande för min ekonomiska undergång så satte bemanningsföretaget in mig som vikarie under två dagar förra veckan.. på Coop! Med en rutig skogsgrön skjorta, uppknäppt ända upp blev jag som en rebellisk tonåring och knäppte ned denna groteskt fula skjorta med tre knappar då chefen gick hem för dagen. Förutom detta missöde så var det riktigt skönt att komma igång och jobba! Jag förstod absolut ingenting av vad varken mina kollegor eller kunder sa, jag bara nickade och sa "kvittering?" med ett leende på läpparna. Trots 40 min buss ut till denna lilla by (?) så vägde choklad tårtan till lunch upp det mesta.






Allmänt febrig och nyvaken ringde dom även från Rimi och erbjöd mig en arbetsintervju nu på måndag. Det är bara 1-2 kvällar i veckan, men med tanke på min ekonomi (om man ens kan kalla små mynt ekonomi) så är det ett välbehövligt måste. Så vi håller tummarna för intervjun och så kommer äntligen mitt efterlängtade skattekort & norska personnr till slutet av nästa vecka. Äntligen efter en helvetes uttragen skit månad så börjar det ge lite resultat. Jag ska nu gå och unna mig en 10-kr kaffe med känslan av att julafton kommer tidigt i år.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback