Jag vill, men varför så svårt

Idag har det varit en riktig down dag. Börjar bli otroligt tungt med denna påtvingade hitta-ett-jobb-mentalitet. Jag vill så gärna stanna kvar här i Oslo, Sverige är verkligen inget för mig. Jag får liksom klaustrofobi med bara tanken på att komma tillbaka till Sverige. Med andra ord ännu ett misslyckande, liksom Dubai och liksom CampAmerica.


Jag på Starbucks, Dubai



Sofie & Matilda, Dubai


Men ett ännu större misslyckande för mig är att komma tillbaka till Karlskoga och praktiskt taget bo på arbetsförmedlingen med samma dåligt betalda hotell&resturang jobb och giriga arbetsgivare. Sju år inom samma bransch, kämpa till sig heltid, kämpa till sig lönen.. det är som att jag gått genom kvicksand dom senaste åren och jag är alltid tillbaka på noll. Jag spyr negativitet över allt detta.


En sådan dålig "tänkar-dag" överraskade mig idag. Klickar runt på nav.no, går runt med cv till otacksamma människor. Så slog det mig att det här är inte det jag vill göra. Men det är en bra bit på vägen till det jag vill göra - resa. Som vanligt när det går kämpigt så tänker jag tillbaka till dom tre månaderna i Asien.

Jag har aldrig varit så nöjd med mig själv, utmanat mina sinnen, fått en massa erfarenheter, träffat nya människor och det bästa: vakna upp varje morgon, ta dagen som den kommer och bestämma vart jag vill & vad jag vill göra. Resan blev en aha-upplevelse, det här är vad jag vill göra innan familjen och alla krav kommer. Jag har en idé som jag tänkt på ända sen dess, där jag kan kombinera arbete och resa, börja med i ett land för att sedan expandera då jag börjar gå på vinst. Vad är det som jag tänker på? I keep it to myself. Men det är något som gnagit sig fast i huvudet på mig ända sen resan och vägrar släppa. Men det behövs ett stort startkapital och samarbetspartner. Någon gång i framtiden, då är jag lycklig. Man måste drömma för att leva, inte sant?




Full moon party, Koh Phangan




Jag, Phi phi islands



Åter till min otroligt icke-givande dag. Vaknade upp med otrolig huvudvärk som envist vägrade släppa. Vilade i sängen och poff! slocknade av ren utmattning och vaknade upp klockan sju! Missade träningen och tvätten, helt jäkla otroligt. Nu imorgon ska jag därför köra dubbelpass kl 09.00, först step sedan pump, sedan sola och sen bara bjuta av fredagen.

 


Kommentarer
Postat av: s

Du ska se att det löser sig. Det gör det alltid =)

2009-10-02 @ 14:36:50
Postat av: mamma

Camp A tog inte in någon från Europa i år och du var inte den enda som åkte hem från Dubai..OK?

Alltså inga misslyckanden alls (var inte så hård mot dig själv, hur många sitter inte hemma på sina präktiga arslen och gnäller och är världsbäst i soffan)

Kom igen nu!

Ring Trond, prata med folk på gymet (städa där?) och knacka mer dörr. Puss

2009-10-02 @ 20:43:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback