Christmas come early?

Gårdagen bestod av mysbyxor och allmän bad hair day. Tills Malin kom med det underbara förslaget om en kall öl och bror om en Sevilla match. Två impulsiva flugor i en smäll och en timme senare satt jag, Christoffer, Malin & Alex på Harrys. Osocial fobtollsfanatiker till bror satt vi andra tre och lyssnade till Alex bowlingklot skämt. Tänk vad extremt roliga sådana skämt blir med lite alkohol i kroppen!


En nedslagen bror med en stor penga förlust efter matchen, visste vi precis hur vi skulle få ett leende på hans läppar igen. Irländsk pub med live band och massa över alkoliserade tanter! Broder var nu i sjunde himlen, och här förtärdes ännu mer alkohol. Det går ju inte att låta bli i en sådan atmosfär - glada tanter och kärleksfulla människor! Jag och Malin träffade även jultomten.. om jag ändå visste att Santa Clause var 1.85, blåa ögon och ett allmänt muskelberg, så skulle jag vara mer än snäll varje år. Now I know.




Många skratt och en välbehövlig kväll. Sedan ett intensivt letande efter överberusad bror, en promenad genom hor-kvarteren och till en förfäran för mina ögon då bror försökte cykla 03.30 en lördagkväll genom Oslo centrum. En avslagen Keyser Söze (internt skämt, då han gick runt och haltade i samband med han skrek "det är jag som är Keyser Söze!") mitt på gatan omkring en halv meter att bli överkörd av en taxi, så var detta inte lika kul längre. Vad gör man inte som ansvarsfull syster som bröt lagen då orden sades "om du inte säger till mig efter fyra öl, så ligger mitt berusade samvete på dig. alright?"




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback