What a life

Galet mycket händelserika saker i mitt liv den senaste veckan. Eller ja, försöker starkt intala mig att det är dom små sakerna som gör underverk här i världen och i min vardag.

Min kära popnoc vän Caroline var äntligen hemma från storstaden för ett celebert besök i Karlskoga. Då hennes söta nylle inte passerar Karlskoga allt för ofta tog vi tillfälle i akt för våran traditionella matlagning. Denna gång kom även bästa ris-kokar Frida förbi och närvarade. Matlagning på hög nivå och sedan morötter till efterätt.. carro som övertalade mig. Inga onyttigehter här inte längre. Men knapra på torra morötter är ju.. gott! Denna tjejkväll liksom slutade i sexualundervisning med caroline detaljerat förklarade ett och annat om kvinnans anatomi. Mycket intressant då det enda man själv fick höra på skolans biologi om blommor&bin var: "du ska ej ha sex. Sex leder till hiv och klamydia, och det vill du inte ha va?!"  Denna skrämmande-taktik funkar inte tyvärr.


Jag och Caroline!



Trots då det endast var April så rycker det i sommar grillnings nerverna. Solen stod på topp, perfekt humör och sedan en roadtrip till Lunedet. Jag vet vad talesättet säger att om det ska lagas mat så krävs det en kvinna i köket. Denna gång tog Martin och Emil på sig denna förklädesroll. Grillmästarnas resultat blev korv med bröd liknande kolbitar. Men inga sura miner för detta! Perfekt kväll och sedan en blair witch project promenad genom skogen till bilen.

Förra veckan och löningslördag stod på arbetschemat.  23.50 och inte en enda fylle själ på krogen. Fy fasen vad skönt, äntligen en lugn kväll! Trodde jag.. det bevisades sig tydligen vara helt fel då det tjugo minuter senare var andra världskriget i baren. Oh my my my.. Ett påklistrat leende och allmän frustration så gick kvällen förvånansvärt bra ändå.  Har kommit fram till att bloggen inte är till för alla dessa perfekta inlägg utan vad vore en blogg utan pinsamheter? Exakt! Vilken tur att jag har den mest genanta pinsamheten att avslöja här och nu.

Jeff Kent bunts the ball


Var? Statt (jobbade dock)
Vilka? Jag oh Tess.
Desperata? fanns vissa tillfällen till desperation.
Denna fredagskväll var det enda som fyllde statts dansgolv nämligen hängtuttar och gubbar. Om två yngre personer kommer fram denna kväll, sänker medelåldern rejält och börjar prata engelska så antar man ju endast en sak: Oh, baseboll spelare kommit för att spela med karlskoga bats. Eller hur? Ärligt nu! Då de stått hela kvällen, dricksat bra och allmänt bara förföljt varenda steg man tagit så togs det sedan kontakt med dessa så kallade "basebolls spelare".  Kärleken flödade absolut inte men nyfikenheten var stor. Detta fick vi sedan äta upp då det kom fram att dessa var inte idrottsmän på hög nivå, utan polacker som sätter upp tälten på tivolit.. Ahhhhhh. jag har aldrig skrattat så mycket i mitt korta liv. Liskom bara: "hej mamma, här är min nya pojkvän. han är polack. tjänar 20 kr i timmen, jobbar på tivolit och luktar smuts"

Kommentarer
Postat av: Caroline

halleluja för den kvällen!! sånt måste vi göra oftare!!!

mycket fin bild förövrigt! :)

saknör dä redan!

puss!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback