Aj..

Jaha, åter till mitt nyfunna hälsosamma liv med otrolig smärta som resultat.  Fick liksom en liten aha-upplevelse på första pump passet i onsdags. Vad du orkade och klarade av för två år sedan, gäller verkligen inte i dagens läge. Ta lärdom av mina misstag, för jag vet. Lite down efter insikten om min otränade fysiska hälsa, tog Ankan med mig på spinningen dagen efter. Aaaaaj! Varje tramp tag på cykeln fick jag liksom ur mig krämpande små skrik i form av: aj... aj.. aj.. aj..  Vet dock inte ifall det hjälpte av att jag satt bredvid mr.supertränad 1 och miss.supertränad 2, men överlevde passet nätt och jämt. Och såklart ville Han däruppe jävlas med mig extra och tillät motvind med regn när jag skulle cykla hem från tärningen.

Träningsvärk handlar inte om förstörda muskelfibrer och infl


Ivrig och envis som man är i släktet Ericson/Zetterqvist, tog jag mig med smärtsamma tårar upp ur sängen och iväg till pumpen denna fredag. Efter uppvärmningen visste jag att min tid var inne och jag här i denna svettiga aerobicsal kommer dö ibland alla dessa magrutor och adrenalin pumpade hunkar. Sedan iväg till Statt för jobb och jag visste inte om jag skulle skratta eller gråta efter att ha öppnat cirka 200 Heiniken flaskor.. mina stackars armar. Och ingen sympati här inte!


Titta vad jag hitta på aftobladets hemsida 2008-11-17

Ska man stretcha före träningen eller efter för att slippa träningsvärk?

Svar: varken eller.

- Stretching motverkar inte träningsvärk, slår Lars Eric Thornell fast.


Kommentarer
Postat av: mamma

Försök inte med den, jag vet varför du inte vill stretcha ;)

Du hänger i grymt!! Varva med lättare träningspass ibland...det ska ju vara en behaglig upplevelse också.

Det ÄR tungt de första månaderna sen lättar det på!

Jag är IMPAD - 5 stjärnor till dig!

2009-05-10 @ 00:07:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback