Go sweden

Som om det inte räckte med timmeslånga intervjuer, flertal certifikat, perfekta referenser och storleende aktivitetskort så kräver Camp America att jag nu även ska ladda upp en video med mig själv. Men skjut mig vad pinsamt allting helt plötsligt blev.. Jag liksom bara ser mardröms-scenariot framför mig med en harklandes, patetisk Charlotte på halvkass engelska som försöker sälja sig under 2 heliga minuter:


"Hi there, or should I say ´Hej där´ like we do in Sweden! (nervöst skrattanfall)
My name is Inga and I often go to IKEA, always listen to ABBA and I love to eat
so called smörgåsbord. And God Bless You by the way!"




Helt total jävla katastrof. Bortsett från detta mindre missöde så kommer jag lätt charma tillbaka mig hos alla CampDirectors genom mitt otroligt lättsmälta leende.

Då mitt övertrötta jag kände för att telefonterrorisera Johan (a.k.a Mr. 50) igår insåg jag då plötsligt våra olikheter:

Jag är med i matchen medans Johan sitter på avbytarbänken.
Johan äter aprikoskräm medans jag äter hemmagjord pastasås.
Johan säger godmorgon 07.00, medans jag säger godnatt vid samma tidpunkt.

Trots dessa olikheter så får vi hålla tummarna för det dom säger om att motsatser dras till varandra är sant. Vi har i alla fall samma passion för dessa rosa skum&gele hjärtan och han får mig att skratta. Han säger de sakerna jag vill och behöver höra, och framför allt - han får mig att må bra. Jag skulle lätt byta av honom på avbytarbänken och äta aprikoskräm med honom 07.00 på morgonen.

Nej, nu bort med denna sentimentala boybands-bredbara-smörjan och istället fokus på mig och min alkoliserade förruttnande lever. Jag ska nämligen inte dricka en enda droppe på cirkus en månad. Ja! ni hörde rätt - applåder till mig.

- Hej, jag heter Charlotte och jag är päronkonjaks alkolist!

- (Karlskogas alla Statt-alkolister samt Sandra utbrister i kör) Heeej Charlotte!


haha. Fy fasen vad dålig humor jag har. Nej men ärligt, den 21:a mars står nästa utgång på schemat och då vidgar vi vyerna troligtvis ända till Stockholm. Det ska bli kul med framförallt intressant.. Girls gone wild Stockholm style.




Åter till min förra underbara vecka. Vardagarna förgylldes med guldglimtar här & där, sedan intogs fredagen i baren med sjuttiotalstema. Sjuttiotalstema vet vi alla även innebär årsförbrukning av Gin&Tonic och ölmagesgubbar raggandes i baren. Slå den kvällen ni!
Lördagen däremot började med missbrukande av redbull och koffeintabletter för att ens ha minsta chans till att överleva denna löningshelg i baren på jobbet. Försökte toppa Tess hemgång med hockeyspelaren men det enda jag fick nöja mig med var flertal kvitton påskrivna med "Dr Love", "Ring mig / Sexguden" och även otroligt givande repliker såsom "Ursäkta, jag har tappat mitt telefonnummer, kan jag få ditt?".



detta får det övas på till nästa gång. lätt som en plätt! :)

Kommentarer
Postat av: mamma

Ingen skriver så personligt som du. Du refererar till det pågående livet direkt här och nu.

Du är outstanding!

2009-03-04 @ 17:28:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback