kaniner

I cirka tre dagars tid har jag och Matilda fått en fix idé som vägrar släppa tills vi fullföljt den. Vi vill ha små kaniner! Inte endast för att dom var otroligt söta och hade rosa små klänningar påklistrade på dem utan vi ska nämligen rädda dom. Se detta ej som en typiskt Charlotte impuls utan se detta som ett räddningsprojekt. Den här elaka håriga araben till försäljare har nämligen kaninerna i små påsar ihoptryckta bakom burarna. Detta är ett räddningsförsök i Green Peace anda. Deras söta stora rådjurs ögon bädjar ill mig i ord som rädda mig charlotte..snälla.. snälla..


Vi sprang direkt till chefen och med baby len röst lyckades vi få ett godkännande om kanin försöket. Hon skrattade dock och varnade för Sofie som skulle göra kanin stek av den till middag. Dom äter tydligen sånt uppe i Kiruna. Detta godkännande gick dock inte lika bra hos kanin plågar försäljaren som inte trodde att vi förstod allvaret i att ha en kanin. Vilket vi i och för sig inte gör. Den skamliga sanningen lyser igenom oss. Fan.

Då vi inte hade råd med bur utan skulle bygga en tillfällig inhängnad med hjälp av husets alla förstörda sängar gav vi nu upp Operation Rabbit Rescue. Istället kom vi hem med en ful sköldpadda. Vid namn ful-babba. Med sura miner på vägen hem planerade vi ut olika sätt att mörda Sofies oälskade skalman. Varje morgon springer vi upp och väcker Sofie skrikandes att Baba har dött. "baba är död! baba är död!!" Alltid lika rolig skadeglädje att se hennes panikartade och ledsna ögon. Skadeglädjen är ju faktiskt den sanna glädjen.  Die ugly Baba, die.. men det jäveln vägrar dö.




Transformers 2 avnjöts på arabiska igår.


Direkt efter jobbet åkte vi viäg för att unna oss ett biobesök. Inget smink, luktade apa och med svettigt otvättat hår bad jag till Gud (nej förlåt - allah!) att jag inte kommer få hamna bredvid någon annan än mina kära vänner som får stå ut med mitt allmänna äcklande. Jag är smutsen själv. Ett tevlans biobesök bortsett från dom vidriga sheikarna som fyllde biosalongen och utgav konstiga katt-läten till våran ära. Efter ett sick sackande genom hela shoppingcentret lyckades vi till slut skaka av oss våra stalkers. En nära döden upplevelse.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback