im having a bad day

04.00. söndag.  Ångest. Tryck över bröstet. Det är inte ofta jag erkänner när jag mår dåligt. Idag har jag omringat mig själv med människor jag älskar, men på väg hem kändes det som hundra knivar i hjärtat på mig. Hjärtat brister och jag kan inte ens gråta. Jag kastar av mig de påsittande kläderna, sköljer vatten över sminket. Allt detta påklistrande yttre som får mig att kräkas. Den enda frågan som går runt i detta hav kaos är frågan, varför är jag ledsen? Varför denna tunga känsla över hela kroppen och att hjärtat går i tusen bitar.


Jag vill så gärna prata med någon, skrika ut till någon min frustration som jag varken kan sätta ord eller känslor till men sedan slår mig sanningen. Ännu mer ångest. Inte någon allls därute kan eller vill jag ringa till nu mitt i natten. Inte ens mina barndomsvänner vet om allt jag gått igenom genom livet. Glädje, smärta, sorg, dom har ingen aning för jag har aldrig berättat. Allt har byggts på som ett ohälsosamt lager vilket bara brister nu. Jag är skör och förvirrad. Hur kan jag få trycket över bröstet att försvinna och hur kan jag få mitt hjärta att inte brista.


Sedan tänker jag på saker som får mig att le. Saker som får mig att må bra i mig själv. Känslan av att känna sanden mellan fötterna. Att vakna upp och ta dagen precis som jag vill, besöka de städer och platser jag själv vill. Upptäcka världens alla hörn och stilla min nyfikenhet. Träffa liksinnade och bara få känna harmoni. Lukten av saltvatten och färsk annanas. Titta under stjärnorna på en strand i åtanke om att vi alla är under samma stjärnor. Då mår jag bra, då är jag lycklig.



Vietnam



Kina



Malaysia


Kambodja


Thailand



Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej vännen.

Detta var inte kul att läsa. Jag vill inte att du ska må dåligt. Även fast vi inte träffats på ganska länge så ska du veta att jag alltid finns här och lyssnar om du behöver lätta på trycket över bröstet. Dags att ta den dära fikan vi pratade om också, vad sägs om det?

KRAM!!!

2009-07-27 @ 09:21:03
Postat av: Anonym

Varför försvinner jämnt mitt namn.

Inlägget var iaf från mig, Karro Sundh.

2009-07-27 @ 09:22:27
Postat av: Matilda

Hjärtat :) Det ordnar sig. Du får ta dig an en ny utmaning ;) Besöka nya länder :)

Du vet att jag tänker på dig. kram!

Postat av: Karin

Skruttan då!

Bara o höra av dig om vi ska bubbla litte vettu!

Kramar om jättehårt!

2009-07-27 @ 19:02:05
URL: http://lillak24.blogg.se/
Postat av: minelli

Gillar din blogg så mycket, den är så du!



Spännande saker du varit med om, kör på och lycka till med fortsättningen.



fortsätt tänk positiva tankar och endast på det som gör dig glad! Det är du värd att vara :)



Kram

2009-07-27 @ 21:19:12
URL: http://[email protected]
Postat av: Angelica

Men gumman då vill inte att du ska vara ledsen=/ Vad som än hänt så kommer de ordna sig de gör de alltid:) Bamse kram:)

2009-07-27 @ 21:53:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback