Depp hängläpp

Första dagen på jobbet och jag var laddad till max. Detta fick jag senare äta upp. Två timmar innan arbetsdagens slut var det dags för det stora hoppet mellan självlärd utbildning till telefonbokningarna. Den skräckinjagade telefonen liksom bara hånskrattade åt mig då jag slog de första siffrorna till någon stackars krake som snart kommer få höra min ihjälskrämda röst. 80% osvarade samtal, 15% överbeskyddade arga pappor och resterande 5 % gamla tanter. Vilka av dessa pensionärs tanter eller mellanstadie tjejer utan tillåtelse från målsman skulle vilja vara modell för en dag som jag försöker boka? Ne, didn´t think so. Självförtroendet helt nedbryten som Berlin muren själv och energi nivån låg på noll.komma.noll.noll.
Minimum bokningar per dag: 13 st.
Dåliga telefon bokaren Charlotte: 4 ynka stycken.
Blä. Skjut mig långsamt.



Kände hur tårarna pressade i ren frustration. Why? För att jag älskar verkligen Dubai. This is living. Det är här jag vill vara just den här tiden i mitt liv nu.  Om jobbet inte känns rätt så har jag två problem med min vistelse här i Dubai:

Problemo uno - om jag ska söka nytt jobb så kommer jag inte längre ha tillgång till det här boendet och kommer få hitta eget boende som är nästintill omöjligt då huspriserna är skyhöga.

Problemo dos - är att andra företag inte vill bistå med arbetsvisum.

Då antingen jobba kvar på jobbet eller sätta mig på första sämsta flyg tillbaka hem till samma gamla Statt och gråa Sverige. Panik. Ångest.. Jag är verkligen inte menad för Sverige. Inte just nu...


Kommentarer
Postat av: coachen

Inget katastroftänkande nu!Du kommer snart att bli varm i kläderna. Sen kanske du aldrig blir en stjärnförsäljare :D men va gör det? Huvudsaken är att du hänger i med jobbet så du får uppleva Dubai i två månader.

Go girl!

2009-07-04 @ 12:34:06
Postat av: Erica

tänkte bara säga att det finns visst billiga lägenheter du kan hitta, den jag har hittat nu e inte alls så dyr.. och även om du hittar ett annat jobb så får man oftast working visa av dem ifall man inte redan har det.. Och du kommer ju ändå inte få det från jobbet förrens om två månader ifall du bokar bra hela tiden.. så sök ett nytt jobb jag kan hjälpa dig med boende, du vet att det funkar ;) jag gör det ju själv just nu :D all by myself, nästan förutom mr K haha.. hoppas ni mår bra, ring om det är nått anytime! PUSS


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback