Bert stjärt.

Hungriga efter vårat misslyckade försök till hemkörning tidigare på dagen så släpade vi iväg oss till våran minimala kiosk. Som förövrigt ligger bredvid denna jäkla skrikandes moské i takter med "a la chaa laa machmaaaa", vilket vi tror betyder "rea på kyckling, endast 5 derham!" Först tog vi en sväng till vårt nya pizza hak Swedish Pizza, där vi tjatade lite med den svenska ägaren. Jag tror nog pizza bagare ser likadana ut vart i världen man än letar efter dom. Håriga, glada och snälla.
Efter detta celebra besök gick vi till våran vattenpips försäljare. Det är här tobak inhandlas, skratt utbyts och vi bjöd även på snus. Detta fascinerande blöta tobak togs emot med misstanke av Anonyma Achmed medans han stoppade det i.. underläppen! idiot. En kvart senare ropade han in oss med vädjande ögon och frågade om han äntligen kunde få ta ut snusen snart. Vi sa ja och han kommer aldrig mer prova denna svenska version av tobak.



Väl på väg hem stannade ännu en luxurös bil med två sheikar frågandes om vi ville åka med. I ren panik sprang jag iväg och gömde mig bakom grannens gigantiska Hummer. Någonstans långt långt bortom sanddynorna hör jag kära Sofie skrika i ren frustration "f**k u! Asshooole!" Herrejävlar. Nu dör vi. Nu dör vi ta mig faen. Nu tar dom fram kärnvapen och bombar oss i ren hämnd samtidigt som dom skriker Gud är stor. Denna hemska död för en Cola Light och Pringles.

Annat som har hänt så har vi fått en ny inneboende vid namn Kackerlackan Klasse. Han flög fram från spisen för att välkomna oss. Vidriga insekt kommer och infekterar vårat fina hem. Ett panikartat rop på hjälp och inspringandes kommer superhero, även kallad våran indiska vaktmästare och räddar oss från faran. Brist på dålig engelska så utbyts inte många ord men han är min nya BFF. Paris Hilton, slå dig i väggen! My new BFF, Dubai style är det som gäller.

Kvällarna berikas däremot av Berts nylle på tv:n. 2 dvd, 8 avsnitt rullar konstant varje dag.
Vem är där när jag vaknar? Bert.
Vem är där när jag somnar? Bert.
Bert Stjärt. Min livs kärlek. Min livskamrat.



- "Men vad gör du bert?"

- "Jag vet inte, det måste vara något fel på min hjärna!"

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hahaha...du är för sköji dö söm vi säger här i Karlskoga. Inge mer cola & chips då?:)

Er vaktis verkar guld. Ovärdeligt!

Kram

2009-07-02 @ 11:55:42
Postat av: Caroline

fan vad bra du verkar ha det!

jag har kollat flybiljetter till dig! bara 3500:- för bövelen!! jag kommer så fort jag har råd! tjoho!

saknar dig!

Postat av: caroline

haha nedrans kackerlacka du!! :D

2009-07-03 @ 09:39:58
URL: http://sweeetcarro.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback