04.00

04.00  och nyss hemkommen från jobbet. Vad skulle jag ta mig till om jag inte såg mina arbetskamraters söta nyllen varje lördag? absolut vodka inget. Nitton.noll.noll tog det fart av i baren, med allt från hallon till honungsmelon flödade mellan drinkarna. Lagomt till halv tolv, spydde jag negativ energi av alla dessa två enformiga drinkar som förgyllt den tidiga kvällen. Halv tolv och mina fötter värkte som den där obehagliga känslan man hade när man var liten och benen växte. Förstå min frustration! Men ett glatt uppvaknande av Simon och en dricks-glad norsk, ett par en-kronors kastande med försök med ett slutmål i min urringning samt en sliskig stockholmare och min kväll var räddad.



Var även vinter tema som jag glatt sett fram emot. Försökte tvinga på H i baren en stickad mössa men med ett envist nej då han istället ville stå i bar överkropp. Detta ville jag inte utsätta mig själv för utan försökte varsamt tala om att på vintern går man inte runt utan tröja utan kanske ett par urgulliga rosa vantar hade passat istället. Allt detta utan resultat och inte såg jag en skymt av snö jäveln heller.  

Sommarens mest somriga söta drink, made by me

 
2 cl Pucker raspberry
2 cl Vaniljvodka
1 cl Sockerlag
Sourmix
Färska hallon


Skakas!

Toppa med sprite

Kommentarer
Postat av: Karin

Åh va roligt d va o jobba m er i lördags!

KRAMAR


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback