Another lifestyle

Panik! Fick liksom en panikartad aha-upplevelse i söndags. Min första vän Emelie - lyckligt tillsammans med sin sambo sedan flertal år tillbaka & sedan min andra vän Caroline, sambo och väntar bebis. Sedan jag? Ensam i min lilla etta som ekar så fort jag gör minsta lilla ljud, så ensam är jag liksom (!). Dessa vänner tog tag i sin utbildning på frisör och avklarade gesäll brevet. Jag å andra sidan kastade bort min treåriga utbildning (som jag förövrigt gick om ett helt år för!) för att istället jobba med helkassa avtalslöner, otacksamma chefer och odrägliga fulla kunder. Detta kan låta otroligt negativt från min sida, men vi är alla verkligen olika! Jag får tänka såhär istället:


Tack, men nej tack.


Under min utbildning valde jag istället till massa extra kurser med bästa betyg, så att jag har en mycket bra möjlighet till att plugga vidare. Trots det negativa i hotell&resturangbranschen, blev jag fast - och jag älskade det! Varierande arbetstid som passade mig perfekt, då jag alltid lovat mig att aldrig ha ett tråkigt nio till fem jobb. Lärt känna hur många vänner och bekanta, och även nya kontakter som leder till nya möjligheter. Detta gjorde att jag hamnade i Göteborg och lärde mig ännu mer inom branschen, då jag gick min bartenderkurs. Även min impulsivitet gjorde att jag sedan hamnade med en 20 kilos ryggsäck i Asien, då jag backpackade runt och upplevde en helt ny värld under en längre period! Detta gav mig ännu mer självsäkerhet och entusiasm, vilket ledde till att jag nu åker all by myself till USA, för att spendera en hel sommar som lägerledare. Om jag hade nöjt mig med något som för mig står för "mellanting" i livet hade jag aldrig varit där jag är idag och blivit den jag är - vilket jag är stolt över :)



Jag har nu accepterat att jag inte på ett bra tag kommer bli den där personen som bakar de godaste bullarna och har all denna köksutrustning för att bli denna perfekta housewife. För fasen, det enda jag äger i mitt kök är en potatiskalare, som aldrig ens kommit till användning! Jag klandrar inte sådana personer, utan istället beundrar dom. Men det livet är inte menat för mig helt enkelt. Jag vägrar tillåta mig själv sitta där om tio år och bara önskat att jag hade sett mer av världen eller levt i nuet för en gångs skull. Jag tackar min impulsivitet, orealistiska tänkesätt och förväntansfulla livssyn :) Herregud, jag ska liksom gått barfota genom Inka-leden, flyga helikopter över Grand Canyon, åka på den transibiriska järnvägen och besöka Taj Mahal!



Kommentarer
Postat av: caroline

nej en riktig husfru är du väl inte direkt hehe men en helt underbar person som kan mycket om sig själv och kommer få många erfarenheter genom livet, mer än vad andra någonsin kommer att få uppleva!

jag önskar att ja hade lite mer av dig i mig å bara kunde ge mig iväg när de behagar mig haha men nu blev de andra planer som man inte hade räknat med, men ja vägrar se mig själv fast i ett litet hus på landet med 4 ungar å djur överallt utan att satt min fot på ngn annan kontinent =) jag ska ge mig ut å resa jag med fast ja kommer få barn, men då blir det lite andra förutsättningar, jag vill oxå uppleva massa saker, men för min del får de vänta lite hehe så ta vara på all tid du har gumman! å se aldrig ner på dig själv,,, för du är verkligen en klippa!!!



Puss / din husliga vän caroline ;)

Postat av: Anonym

Fint skrivet! hoppas du hittar det du söker :)

Vart i us ska du? är också lite sugen på camp-ledare i sommar faktist..ska kolla upp möjligheterna. lycka till med norge och allt!



Ha de bäst! pöss

2009-02-17 @ 15:16:07
URL: http://malinminelli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback