Goodbye beautiful mirror, goodbye...

Idag har i princip hela min dag bestått av fika med vännerna, då jag nu praktiskt taget lever, andas och äter melkers. Blev först en snabb tur på stan då jag skulle spana in den perfekta hallspegeln som jag i veckor nu smygtittat och drömt om hänger i min nya lägenhet. Då jag efter många funderingar trots min tighta budget till slut tog beslutet att införskaffa spegeln vid pris 900 kr (vilket jag någonstans trodde) så hade jag tydligen förträng priset med över tusenlappen då prislappen visade 2500kr. Jävla helvetes skit, säger jag då! Får nöja mig med   w e l c o m e  skylten från Vita Rummet istället, som försenad julklapp från bror. Typiskt.

Senare fikan med Malin & Sandra berättade jag nu den glada nyheten. Jag har blivit ägare till min första lilla bostadsrätt! Förvånande och förvirrande blickar attackerade mig från båda håll. Den där oförstående blicken som bara står frågande med stora rådjursögon och säger "och du skiter ut pengar eller?". Svar nej.
Åter till verkligheten, Sandra frågade:
Har du ett jobb?
Svar nej.
Har du sparat pengar på något konto?
Svar nej.
Har du ens fått pengar från a-kassan?
Återigen svar nej.



Jag & Sandra


Men det löser sig som allting annat. Det viktigaste nu är att hallen blir om målad till rosa, svart mönstrad fondvägg i vardagsrummet och en foto tapet av Manhattan by night i köket. Och jag kan lova er att en vacker dag när jag blir miljonär kommer denna vita otroligt dyra spegel hänga i min rosa hall. En vacker dag...

Kommentarer
Postat av: Anonym

Alltid lika positiv! :) Lycka till med lägenheten, jobb etc! Hörs snart, Kram!

Postat av: Annika

Första gången jag hittar hit=) Hoppas allt är bra med dig!? Kul med lägenhet, vart någonstans ligger den? Sorry för att jag stört dig på jobbet lite på sista tiden, hehe=) Kram!

2009-01-09 @ 16:40:25
URL: http://annikafredby.blogg.se/
Postat av: Anonym

vad skönt att allt känns bättre! :)

och kul att du skaffat dig en egen lägenhet! kan tänka mig hur rosa den kommer vara ;) haha!

jag har ju kämtat mig kvar på paris december ut men nu vet jag faktiskt inte hur det blir, är inte så sugen på att fortsätta men har ju inget annat heller så jag får se. har varit på Arbetsförmedlingen och anmält mig till alfa kassan, jiippi!

hur går det för dig? blir det norge och tjäna pengar? :)

har faktiskt så gott som fixat allt med johan, tro det eller ej, nu väntar jag bara på arbetsgivarintyg som han skulle fixa, får väl se när det kommer :P

kraam

2009-01-09 @ 22:30:27
Postat av: kristin

vad skönt att allt känns bättre! :)

och kul att du skaffat dig en egen lägenhet! kan tänka mig hur rosa den kommer vara ;) haha!

jag har ju kämtat mig kvar på paris december ut men nu vet jag faktiskt inte hur det blir, är inte så sugen på att fortsätta men har ju inget annat heller så jag får se. har varit på Arbetsförmedlingen och anmält mig till alfa kassan, jiippi!

hur går det för dig? blir det norge och tjäna pengar? :)

har faktiskt så gott som fixat allt med johan, tro det eller ej, nu väntar jag bara på arbetsgivarintyg som han skulle fixa, får väl se när det kommer :P

kraam

2009-01-09 @ 22:30:58
Postat av: Carolinen

fan va kul för dig charlotte!! grattis får man lov att säga:)

kom o hälsa på mig i stockholm snart din lilla tönt;)

pussokram

2009-01-10 @ 17:15:12
URL: http://carouline.blogspot.com
Postat av: Annika

Åh vad skönt att få eget då=) Japp har varit jullov därför jag varit hemma ett tag. Men nu är jag tillbaka i gbg och i skolan igen. Så nu dröjer det nog ett tag innan du får se mig hänga på baren igen, hihi=) Men din mor bor kvar i gbg va? Är du här ofta nuförtiden? Kram!

2009-01-11 @ 17:27:09
URL: http://annikafredby.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback