Goodbye last years problems - welcome new years joy

Farväl tvåtusenåtta och välkommen tvåtusennio! Förutom grundläggande nyårslöften såsom en bostad och ett jobb, så ska jag stilla mitt samvete med att gå med i Unicef som nyårslöfte. Betalar bara in den där hundralappen varje månad och så kan jag somna gott varje kväll i vetskapen om att jag gör något betydelsefullt. Godhjärtade jag..





Befor 00.00:

Igår var det alltså tid för att fira in det nya året. Middagsbjudning hos Caroline.L med goda vänner och rosa välkomsdrink. Tror nog inte man kan kräva så mycket mer :) Förrätt med bacontoast - ännu mer välkomstdrinkar - plankstek till huvudrätt - en hel vinare till maten - hemmagjord chokladmousse till efterrätt - och sedan de sista cidrarna. Däremellan lite Buzz spelande och sedan var vi nöjda&mätta lagom till att fira in det nya året. När det bara var tio minuter kvar till tolvslaget blev det bilkörning i hundraåttio med sju personer fullpackade i Carros lilla bil. Ner på torget, tittade på fulla sextonåringar samtidigt som vi i smyg skålade in nyåret med en halvdrucken gammal Smirnoff och med polisens ögon i nacken på oss.


After 00.00:

Sen bar det av till det stället jag lovade mig själv att aldrig mer besöka, sedan den gången jag var nybliven och nyfiken artonåring som testade snus för första gången och spydde i timtals: nämligen Wickan! Tre år senare hänger jag på det förbjudna stället jag lovat mig att aldrig mer sätta min fot på igen. Denna gång med mer erfarenhet och ingen svaghet för snus. Trots lite folk hade jag en toppenkväll med en dansglad och lite onykter Angelica i spetsen. En mexikansk pizza som fyllemat och sen var det dags för hemgången. Kanske med sällskap denna gång? My lips are sealed..


Andra dagen som jag bor i brors lägenhet. Lite tråkigt att fylla hela denna tvåa med glädje och roliga saker att göra hela tiden, då jag måste förlita mig på bara mig själv. That sucks. Allting är alltid roligare när man är två, men det enda jag behöver nu är tid för mig själv. Tyvärr blir det bara massa tråkig tid, och börjar starkt tvivla på att jag nog bara är kär i kärleken. That also sucks. Just nu lever jag förövrigt på musli till frukost, keso till lunch och sedan musli till kvällsmat. Med två små plattor till kök och utan mikrovågsugn så kommer man inte så mycket längre än till att kanske lyxa till det med burksoppa då & då. Jag och en gammal burksoppa, ensamma och otroligt uttråkade.




 

Men har även massa roligt att se fram emot, nämligen min otroliga USA resa nu i sommar. Då ni, är det istället jag som sitter och skrattar åt er då ni sitter allmänt uttråkade och pillar er i naveln som den roligaste höjdpunkten under vardagen - medans jag flyger helikoper över Grand Canyon, tar kort med Musse Pigg på Disneyland, fotvandrar genom Yellowstone, och kör öst till väst kusten genom Route 66 och hela amerikanska södern med min nya snygga miljonär till amerikan vid namn Jason. Eller Brett. Eller något annat typiskt amerikanskt namn.


 

Jake G and I.. someday.. someday..

Kommentarer
Postat av: caroline

ah tack så mycket gumman! å att ni kom å förgyllde kvällen!!!! hehe även fast de inte alltid blir som man tänkt sig, men kul å fira med er!!!

2009-01-01 @ 23:52:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback