Hockey och hemlagat.

Trött efter jobbat natt så tog energin till en annan nivå när det 18.00 var dags för hockeymatch med personalen på Statt. Trodde jag skulle vrida mig av skratt då Tess tappert försökte hålla upp all denna stora hockeyutrustning med sin lilla kropp. Karin a.k.a Kåberg däremot hade gjort detta många gånger förut och kom snabbt in i matchen. Synd att det dock inte gällde ute på hockeyplan. Mina otroliga segerrop och psykningar till det vita laget måste ha hjälpt då mitt underbara blåa lag kammade hem segern.


Sötnosar i hockeyutrustning!
Niclas, Simon & David.


   

   


Äntligen tisdag! Denna veckas tisdag innebar hemlagad mat utan att jag ens behövde lyfta ett finger. Helt otroligt underbart. Tjejkväll stod på menyn hemma hos mig, för liksom mi casa es su casa. Med en hungrig gravid Carro och två övertrötta Sandra & Charlotte, kastade sig Emelie över kastrullerna och den kokande pastan. Här skulle det nämligen lagas mat! Upp till bevis och med Emelies fyra av fyra laxar som resultat, så kan hon nu officielt innehava titeln "bullmamma".  Congratz!


Klicka f�r att st�nga bilden

Sandra i tappert försök till att vispa grädde.. för hand!

Då jag rent utav suger på allting som har med bakning eller matlagning att göra, och då jag tyvärr stod för efterätten denna kväll så hade jag inget annat väl än att närma mig delicto-hyllan på Konsum. Då min lata sida sprang mot den färdiga sprut-grädden så intalade Sandra mig i sista sekund att nog allt skulle vi i alla fall kunna vispa egen grädde. Dock ett problem uppstod då vi glatt kom hem - fan! jag äger ju ingen elvisp! Omkring en timme senare och Sandra hade vispat grädde till smör med egna händer. Applåder för detta iniativ. Ett försök till att lura min kära vänner att jag lagat denna hemköpta kladdaka själv, gick dock inte hem. Men viktigaste att alla var mätta och belåtna.


Klicka f�r att st�nga bilden



Utom Caroline! som tio minuter fick hjärtklappning och akut var tvungen att åka in till sjukhuset. Kladdkakan såg liksom inte lika inbjudande ut längre och feststämningen liksom dog bort. Men som tur var gick det bra på sjukhset, och kladdkakan blev uppäten :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback