kinapuffar

I söndags fyllde våran kära vän Emelie år. Dom två stora två:orna 22 - ack så gamla vi börjar bli. Tjugotvå är nästan som tjugofem, som är lika med trettio. Förstår ni då hur pass lite tid jag har kvar innan jag där står med villa, volvo, hund och två barn vid namn Nills&Nilla. Hemska stressande tanke..




Åter till söndagen: bjudna på ett kilos onyttigheter och hembakad kärleksmums fick jag ännu en kniv i hjärtat då jag jämförde med mina födelsedagar då det enda som stod på menyn var sprit, alkohol och en rejäl tjej fylla. Inga perfekta fluffiga hembakade kärleksmums här inte nej.  Men det är fortfarande helt otroligt fascinerande att avundas denna hormonstyrda gravida kvinna Caroline, hur en sån liten kropp kan få i sig så mycket går liksom emot alla kroppens grundlagar. Då tårta efter tårta äts som om de vore små kinapuffar! Woooow :)

Höga på bakverk hamnade jag helt plötsligt med en mikrofon i handen och hörde med skräck mig själv ge ett försök till att sätta de höga tonerna i "Bleeding love". Jag försökte rädda mitt underläge genom att bjuda på ett par inlevelsefulla moonwalks, men dom gick tydligen inte hem lika bra som robotdansen man annars kör på fyllan. Med en förlust i bagaget och en så otroligt dålig förlorare som man är, så intalade jag mig själv hur otroligt tondöva de andra är istället. Idol 2009 - here I come!




Annars har veckan gått långsamt snabbt. För att fördröja tiden tills helgen har jag förgyllt dagarna med fika, rysarkväll (The Ruins avnjöts med ett par avbitna naglar), fika och så bjöd jag hem mig själv till Carro på buzz-kväll. Vem kan liksom säga nej till en sådan underbar person som mig? I rock! Yes you do Charlotte... yes you do...


Fick även äntligen min efterlängtade fika med Ankan! Då vi inte setts på ett bra tag så blev det en snabbspolning av mitt liv de senaste månaderna. Ankan liksom satt med tappad haka och fastklistrade ögon då hon försökte följa med i denna actionfyllda livshistoria. Jag borde nog seriöst börja skriva på min livs memoar. Så kommer jag hamna på boklistettan, tjäna miljoner och sen ska jag skaffa mig en sån där het betjänt som går utan tröja hela dagarna. Ja det ska jag göra.. m m m ...


Kan förövrigt tala om att jag troligtvis bosätter mig på helig norsk mark nästa vecka. Då jag inte förstår ett enda ord av vad dessa fiskodlande utomjordingar säger så ska jag ändå ge Norge ett försök. Med 90 kr kvar att leva på och en obetald hyra, så har jag liksom inte så mycket att förlora. Ska dock bli intressant den dagen jag inser att nittio kronor inte ens tar mig halvvägs till Göteborg. Den dagen den sorgen.



Men! Som min kära bror sa då jag satt strandsatt på Hong Kongs flygplats i Kina med 20 kilos bagageövervikt att betala och inte ens pengar till en Happy Meal: "det ordnar sig, Sis! Det ordnar sig alltid!". Med tom mage och mellanlandning i Malaysia i 12 timmar halvsovandes på en träbänk, så hinner man tänka igenom ett flertal sätt på hur man snabbt och smärtsamt dödar sin bror :)


Jobba i Norge i två månader sedan direkt iväg till de underbara förenta staterna USA i maj, så kommer jag med andra ord vara på svensk mark igen om ett halvår i september. Sug på den tomheten och saknaden jag kommer lämna kvar ni!


 


Kommentarer
Postat av: Anonym

90 riksdaler räcker till ett halvt paket Omega3 :D

Har din plånbok fått hål? Suck....

2009-02-14 @ 01:29:55
Postat av: Nathalie

Hej charlotte!=) allt bra med dig? tänkte höra med dig om du har kontakter på hotellet för jag behöver ha ett extra jobb, typ städa,diskplock vad som helst!=) du kan ju svara på min blogg adress eller något! ha det så¨bra så länge/ din kusin nathalie

Postat av: Nathalie

sv: jaha okej. men jag tänkte gå ner till hotellet i morrn och se om de kan ta emot extra jobbare=) så kan jag ju nämna att du är min kusin med och att du jobbat där!=)



okej det skulle vara jätte snällt om du hörde dig för=)

2009-02-16 @ 11:44:27
URL: http://nnathalieericson.blogg.se/
Postat av: lissa

kidnappa du nån i lördags:P//melissa

2009-02-16 @ 16:26:30
URL: http://chayse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback