Alcoholic.

Tisdagar som vi alla nyblivna alkolister vet innebär att släcka törsten åt min stackars nerdruckna lever. 05.00 öppnades första vodka flaskan och 12.00 följande dag intog vi alla ett dystert tillstånd. Verkligheten hade liksom smygit på oss - alkoholen var nämligen slut! Som vanligt sen efter en timmas sömn i en alldeles för liten säng med alldeles för mycket personer så kom vår räddare i nöden (och egna privata taxi) Caroline och hämtade upp oss.





Någorlunda promille i kroppen och otrolig sömnbrist satt jag tjugo minuter senare som i koma och beskådade mormors välpolerade proslin i gott sällskap med familjen. Kan man begära mer lyxig bakis/fylle mat än mormors perfekta stek? Skulle inte tro det va. Orsaken till detta var nämligen att min lillebror nu äntligen blivit stor. Trots att han i mina ögon fortfarande mimar i skinnjacka med en mikrofon i samma storlek som han själv till Michael Jackson´s "Bad", så har detta nu bytts ut mot laglig rätt att köpa 3.5:or och krogbesök.
Present från bror: ett par Converse skor.
Present från sin otroligt underbara och förstående syster: en mintu och jäger flaska.
The best present a man can get...

Sedan kom fredagen med oplanerad utgång i Örebro. Fyra berusade tjejer och våran återigen skjuts Caroline fick uppleva otrolig hemsk skönsång och fnitter ända fram till den långa kön utanför Klaras. Antingen var det päronkonjaken som sakta tog ut sin rätt eller så fick vi ett horribelt uppvaknande av att vi då befann oss på 18+ krog under en sportlovs vecka. Efter många hoppfulla försök till en rolig kväll gav vi upp och bosatte oss istället med resterande fjortonåringar på McDonalds. Skjut mig långsamt. Kan dock berätta att det är när man känner sig som värst som det bästa kan inträffa. Detta underbara hände mig i fredags klockan 01.30. Detaljerna håller jag för mig själv and the rest is history :)



18 år och äntligen myndig bror,
jag ska lära honom allt jag kan....



Jobb i baren på lördagen då jag sprang runt som en duracell kanin hög på livet och terroriserade kunderna med Aquas "Barbie girl" spelandes i baren. Dock med ett vakande öga över min nyblivna myndiga lillebror, som för första gången upplevde Statt i ett dimmigt tillstånd.

Over & Out.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback