So this is christmas?

Julafton, den mest förväntansfullaste dagen på hela året. Yeah right miss.. Denna tjugofjärde dag i månad tolv började med att jag försov mig, hann inte ens duscha utan sprang ut till dörren när jag möttes av.. snö! Det var snökaos, varav så tidigt på morgonen hade snöplogen inte hunnit ploga än. Med dom sista krafterna drog jag mig själv ned till trikken, och väl vid hållplatsen möttes jag av.. inga trikkar! Nästa gick om 50 min. Han där uppe måste verkligen ha jävligt roligt åt det här just nu tänkte jag ilsket.








Letade reda på en taxi i snöyran, upp i hundrafemtio till jobbet med en galen pakistanier till chaufför och sedan bestod dagen av sura varför-är-lute-fisken-slut-va kunder. Sju timmar senare väl hemma när nästa "åh jag vill lägga mig ned och gråta i ett hörn anfall" kom. Jag lyckades låsa mig sälv inne i lägenheten. Ja, ni hörde rätt.. klantarsle. Då denna lägenhet är från medeltiden varav afrikanernas ko-skit hus är i bättre skick, ramlade handtaget på dörren av. Fem timmar senare lyckades jag vrida handtaget rätt med en sax. Jag är fri! Resterande småtimmar bestod av tvätt och en sur katt.


Merry fucking christmas.. Denna julafton må vara den värsta i mitt liv, men vänta ni bara. Nästa julafton sitter jag på en strand i Indien och dricker pinã colada. Skrattar bäst som skrattar sist.









Kommentarer
Postat av: matilda

god fortsättning vännen :) hoppas du hade en bra julafton :) kramar!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback