Jag ogillar verkligen kyla

Ikväll går bussen hem med riktning mot denna lilla avfart mellan Oslo - Stockholm vägen. Vilken underbar avfart. Eller ja, den går om exakt två timmar. Med min vanligaste otur så inträffade årets kallaste dag i hela Norges historia idag. Alla är då extra griniga.. små buttas på spårvagnen, tjurar över dåliga tomater vid fruktdisken, klagar över Obamas blivande besök. Ja, det vanliga!
Klockan tre på natten kommer kära Sandra stå med ett trött leende och en igenfrusen bil och vänta på mig vid stationen. Denna kvinna kan ibland överrösa med generositet. Trött och sliten kommer jag även titta in i kylskåpet där underbara mamma har fyllt på med favoritsaker. Bara en mamma och en riktigt god vän vet hur lycklig jag blir.








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback