efterlängtad helg

Oj vad tiden går snabbt! Tiden har på något underligt sätt liksom fått ben och sprungit iväg. Den senaste veckan blev det ett kärt återbesök i Karlskoga, precis det jag behövde för att hämta lite krafter efter all isolation och levnadssätt enligt "äta-skita-sova-jobba" vardagarna. Torsdagen spenderades med en heldag i Örebro med lilla Svea och Caroline. Det var alltså denna dag jag fick lära mig byta blöja. Kom även till insikt om att bebisars bajs inte är utav hård konsistens, utan flytande. uäck? Men sådana ytligheter glömmer man snabbt bort när man sedan får ett stort leende och någon konstig form av pruttljud av världens sötaste plutt. Blev även överraskad över mormors gamla Audis kapacitet. In med barnvagnar, ut igen, skötväskor, leksaker kors & tvärs, barnstolar - denna lilla bebis har med sig mer saker än vad jag hade 2 månader i Asien!







Fredag blev en reunion med barndomsvännerna, det var möjs det som Ronny i egna ord skulle uttalat det så fint. Dammkorn på kontot och allmän penga brist gjorde att jag tyvärr kastade in handduken framåt kvällen då vinglande ben skulle ta dom till Harrys. Det tog jag och Caroline iofs igen dagen därpå lördag då rosevin, lussebullar och öl blev det vinnande konceptet för kvällen. En massa tjat och en helkväll i Michael Jacksons anda. Vackra toner, gråt och skratt till låtar såsom bad, thriller och heal the world. Är det förövrigt bara jag som kommer ihåg Michaels egna film Moonwalker? Storslaget! En trött Sebbe efter lång kväll i baren kom glatt och hämtade oss på Max senare. Simon och jag åkte hem till avlastningslägenheten, åt Coco Pupps och pratade om allt mellan himmel och jord tills jag somnade in med Simons ord "och sen..!" Kärlek till er.








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback