Uppsala. day 1


<3


Då var det dags för denna en smått aning impulsiva roadtrip till studenternas hemstad Uppsala. Lyckokänsla i magen, perfekt sommar väder och ett humör på topp nivå hade vi två timmar bilkörning framför oss. Eller ja, inte "vi" utan Sandra då jag nu efter fyra år och ett par tusenlappar senare fortfarande vägrar ta körkort. Denna "det är för bra för att vara sant"- känslan tog stopp då jag med fasa öppnade bagage luckan väl framme. Varför är det så lite väskor i bilen för? smått panik och oturligt nog var det sant. Jag hade glömt alla mina kläder hemma i fula karlskoga.




Max, jag, Sandra, Alex



Men det är lugnt! Men fan behöver rena trosor, något annat än sönderslitna sandaler och en svettiga gammal tröja för 4 dagars vistelse? Didn´t think so. Den ack så välkända bitter fittan slog till igen ett par timmar men lugnade ned sig senare då jag insåg att det liksom inte går att uttala abra-kadabra och poff så hamnar min väska i uppsala. Med två sparkonton med 0.01 kr och ett annat konto med 89.05 kr så fick jag leva och andas smuts trosor.




kvällspromenad hem.



Väl på bättre humör hade Max & Alex hittat en teater precis vid Uppsala kyrka för fattiga studenter. Vi tog med oss filtar, gott om mys humör tills vi inser att denna flashiga laser show slash teater istället bestod av estet nördar i trikåer med getter och hästar inramlandes. Oj vilken rolig show! tyvärr inte. Efter halva showen blev det en kvällspromenad hem och välbehövlig sömn.





Kommentarer
Postat av: mamma

Åhh, va fina ni är tillsammans - Max och Lottis(en typisk mammakommentar men ändå så sann..)

2009-08-27 @ 23:44:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback