jag är ledsen, men detta är inte okej

Jag lever bland djur. Okej om man någon gång fastnar framför animal planet om hur en larv blir till en vacker fjäril. Okej om man åker till Kolmården för att klappa getter. Okej om en massa fula måsar attackerar en på stranden. Men inte okej när jag upptäcker fyra stora tvestjärtar kryper längst gardinen. Låt mig notera - cirka en halv meter från min säng! inte okej... inte okej alls. Förutom detta består mina dagliga sysslor av att döda silverfiskar bland tallrikarna och jaga ifatt spindlar längst golv listerna. Men tvestjärtar? nu får det fanimej räcka.




Jag sprang in i sovrummet och ryckte åt mig datorn i alla fall. Så nu lever jag helt isolerad i vardagsrummet med ett paket apelsin juice och en dator. Det är allt jag behöver för tillfället. Min taktik är alltså operation isolering som går ut på att blunda hårt och önska att dom fula tvestjärtarna bara ska försvinna. Ungefär samma taktik som när man var liten då man trodde det spökade under sängen och man gömde sig under täcket i hopp om att det bara poff! skulle försvinna. Andra frågor som plötsligt dyker upp i mitt hav av kaos i huvudet är frågan om hur länge jag kommer överleva med ett paket juice? om jag blir riktigt hungrig kan jag nog börja gnaga på dammråttorna som det finns ett gott överskott av.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback