en helg i stockholm

Då var den efterlängtade helgen i huvudstaden avklarad. Eller ja, huvudstad vet jag inte riktigt med tanke på all denna skog, fågelkvitter och hästar längst vägen. Men dock inget illa talat om Upplands Väsby! Jag fick se en pool som föll i ögonen som ett space ship från filmen Mars Attack, blev aldrig onykter trots storhandlat en månadsförbrukning på Systemet och blivit uppäten av mygg i princip över hela min stackars kropp.




Varmt i bilen. Äckliga fötter vid sandras ratt, då mina nymålade tånaglar var en bättre vy än den fula E18 vägen. Kroppen liksom skrek efter en dryck vid namn alkohol och endast för att reta upp våran kära 170 km/h chaufför Sandra så blev det en kort visit in till Köping och dess underbara bolag vid namn Systembolaget. Varje gång jag ser dess åtråvärda gröna nyans så pirrar det till i kroppen, likt när jag ser Gordon Ramsey på trean fast lite bättre.



Släppte sedan av öl drickande Martin för att sedan ta oss mot stället där solen alltid skiner - upplands väsby. Åtta ängar, tre grusvägar och ett radhus senare var vi framme. Första intrycket kan inte varit på topp då jag luktade en blandning av smirnoff och citronmuffins. Kvällen bestod av skönsjungande sång om klamydia, trevliga människor och omkring sex personer i min kära säng.



Dag 2 vaknade jag inte upp med baksmälla och inte halvnaken på någon främlings golv. Skämt å sido mamma, detta inträffar mig aldrig (?) utan var bara ett dåligt försök till en orealistisk situration. Spenderade dagen hos Alex där vi solade och badade. Eller alltså nej. Jag glömde mina bikini trosor och ville inte utsätta resten av gruppen för den hemska synen av Charlotte goes bottomless. hemska åtanke. Söta gamla tanten frågade vad klämsex vad och alla fnittrade som ett gäng fjortonåringar.



Sedan hände det värsta som kunde inträffa bortsett från naturkatastrofer och mensvärk. För att inte lägga min dyrbara energi på att förklara den katastrofala lördagskvällen som skulle ha varit i hyllning till min 22-års dag, så skrivs det och nämns det inget mer om det. Kan ge små små ynka ord så kan ni få suga på den karamellen: skog, myggbet, sliskig rikemans wannabe, ännu mer mygg, strandsatta, ännu mer skog, tjej tjafs och en otroligt besviken Charlotte. Happy fucking birthday till mig. som om någon bryr sig.



Bitter fittan själv tog tag i sig själv och åkte med glädje det underbara lilla pendeltåget in mot Stockholm city där jag med ännu mer glädje möttes upp av Carro och Lotta. Med budweiser och thaimat var min födelsedag räddad och jag lagde gårdagens hemska minnen på datorns skrivbord och tryckte sedan på töm papperskorgen mentalt i mitt huvud.


Måndag och dags för den långa färden hem i våran gamla Ford. Tänkte stjäla hem Maxs kalsonger bara för att se honom åka hem till mig och sedan kidnappa honom i badrummet. Jag menar - vem skulle inte ha åkt 25 mil för ett par kalsonger? Med skam i kroppen insåg jag hur otroligt barnsligt detta försök var så jag gav upp. Så jag tog hans tandborste.


Kommentarer
Postat av: matilda

Hej tjejen :) hur har du det? PUSS


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback