Jobb, jobb..

Små små glädjespridare uppskattas mycket i min allmänt tråkiga vardag:
Tråkig tisdag och ett telefonsamtal från min kära bror som bara kände ett syskonkärt behov att uttala de tre orden (eller ja, fyra!) "Jag älskar dig, Sis!" Det finns ett stort hjärta bakom denna långhåriga Sex Drugs & Rock N´Roll fasaden.
Påskafton ringer det på dörren och framför mig tre små söta påskärringar viftandes med påskbrev. Shit! Är det redan påskafton? Vänta nu, julafton föddes Jesus och på påsken dog han.. hm.. eller va det tvärtom? Och vad har godistiggande sminkade åttaåringar från Blåkulla med Jesus att göra? Stora frågor, inga svar. Det värmde dock i hjärtat då de väntat lång tid vid porten bara för att bli insläppta för att komma upp och säga Glad Påsk. Sötnötter där. 



Jag & liite onykter bror.


Fredag med Barbados och jobb stod på schemat. Detta innebär mängder Gin&Tonic och buggandes hängtuttar. Lite folk så var inte allt för roligt att jobba tills jag hittade mitt ögongodis. Eller ja, rättare sagt Tess hittade - hon är nämligen min nya matchmaking a la dejtingservice då hon med års erfarenhet vet exakt vad som tilltalar mig. Sångaren i Barbados! Men herrejäklar! Magnus Carlsson och Mattias Holmqvist slå er i väggen för denna nya generations snygga dansbands dreggel-faktor. Detaljerad plan på att attackera honom då jag bara behövde få tag i rumsnummret, insåg jag tyvärr senare att turnébussen väntade på dom. Släpp honom Charlotte. Aa.. men fan. Han är säkert lagd åt andra hållet, helt klart.




Lördag och jobb igen. Inte så taggad till max då vi alla vet att Påskhelgen även innebär ett fullsatt Statt. Tre underbara dagar om året då det står fulla hus på nattklubben: juldagen, Björn Rosenström och så.. ja, påsk! Jag & Tess gjorde ett tappert försökt till att klä ut oss till kycklingar. Detta slutade inte med det resultat som var tänk, men det var värt ett försök. Gula i hela nyllet och gula kläder. Kanske inte min starkaste färg - gult är ju fult.


Kommentarer
Postat av: Charlotta sundh

;) nu hittade jag dig här oxå :) Kul KUL ;)

ha det bra


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback