Potato head

Nystart. Nytänkande. Dags att komma ur arbetslöshetens mysbyxor och in i ett par joggingskor. Ibland behövs det bara en aha-upplevelse eller a kick in the ass. Och för min del behövdes det en jäkligt stor spark kan jag tala om.
Nystart ett:
Fest och utgång utan den patetiska getaway trösten vid namn alkohol. Och voila! Jag mindes hela kvällen, fick umgås med vännerna och inte mitt fylle-ego och ingen baksmälla. Pluspoäng till mig. Tack! Detta mirakel inträffade på skärtorsdagen. Och vad gör man en skärtorsdag i Karlskoga? Jo, man hamnar motvilligt på Kingshead. Simons söta nylle räddade kvällen från AIK-support bordet vi satt vid. En hungrig Frida och en snäll bror som chaufför med CCR på högsta volym i mormors lilla Audi och vi hamnade på Statoil a.k.a räddaren i natten. Sedan en lång välförtjänt sömn. Tack & God Natt.

Ännu en filmkväll i onyttigheternas teckan hos Caroline stod på schemat i veckan. Nästa gång kommer denna stora lösgodispåse bytas ut mot torra morötter och gammal gurka. Så låt mig höra ett Hallelulija för det? Amen! Väl hemma hos Carro såg man hur blodsockerfallet och den trötta graviditeten smyga på henne. Snabbt tänkande! Man liksom såg svetten börja rinna från hennes kära sambo så 10 min senare och med hämtmat så var allt i sin ordning. You Rock Caroline! Stora förväntingar till The Grudge 3 liksom nådde botten då skrattretande scener såsom när potatohead försvann skulle få håren att resa sig i ren skräck, liksom fick motsatt effekt. Stor besvikelse. Länge leve de japanska rysar originalen.



Vad händer annars i mitt fascinerande liv? Jo! Dessa otroligt icke-givande jobbgaranti möten på arbetsförmedlingen. Låt mig statuera ett exempel för er:
Tisdag 7 Mars. Jag, en höggravid tjej och omkring tjugotal snus&keps bultar som bara kan sätta ihop två bokstäver i taget med ett frågande eftertryck: "Ö" och "H" med ett "?". Vad ska vi lyssna på den närmsta timmen då? Om el-produktion och ett litet el företag på 15 pers. Ursäkta, men är ni helt totalt oförstående?! Hur många av er alla härinne vill syssla med el i framtiden? Aha, 1 person! Därför ska vi tvinga er andra lyssna på när denna feta gubbe gör gratis reklam för sitt lilla el företag. BullSkit säger jag bara.. Varför inte låta oss utvecklas individuellt inom blivande jobb & utbildning, så att vi kanske kan känna viss inspiration och tar ett steg framåt istället för två steg bakåt.

Då Anna gästar oss med sin underbara närvaro denna vecka så tog vi en reunion-trip till Degerfors fotbollsplaner för en match mellan Degerfors IF - KB. Finns det något bättre än att se dessa svettiga testosteron laddade stylade fotbollsspelare springa omkring under 90 härliga minuter och jaga en boll? Svar nej. Anna gjorde även en notis om att det borde vara mer reklam på baksidan av shortsen. Jag håller med totalt. Mycket smart drag då rumpan är en iögonfallande del för oss åskådare till kvinnor.

FredrikLjungberg.jpg image by patry_trusky

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback