Personal fest!

   



Äntligen dags på den tiden av året då arbetskläderna slängs av och alkoholen flödar med arbetskollegorna nämligen den ökända personalfesten! Taggade till max och glädjen låg på topp i det varma vårdvädret, så började vi uppvärmning med lagindelning. Av alla som deltog så hamnade jag såklart med denna överberusade vakt som krökat sedan uppstigning imorse. Detta kan man tro vara ett nederlag för vårat lag, men det blev istället tväromvändning då han gav oss gott skratt för resten av kvällen och fuskdeltagande genom att leta reda svaren via mobilen. Alla medel är tillåtna i denna tävling, så länge diskretion uppmanas! Frågesport och hjärngympa ligger väl inte varmt om hjärtat och geniknölarna, så jag tog hem vinsten på kartläsningen till bar rundorna som sedan väntade oss.

   

   

   


Dessa orutinerade diskplockare klarade tyvärr inte trycket så en efter en däckade de av då jag hets-uppmanat dom i tonfallet "drick! drick! drick!" att dricka upp både cidrarna och ölen - samtidigt! Mina små vänner har mycket kvar att lära :) Sista stoppet på bar rundan stod Red Brick för där det serverades middag och ja.. ännu mera alkohol. Höga på glädje sprang vi sedan tillbaka upp till Statt då nu dansgolvet och baren stod öppen för resterande kväll. Amen!  Detta tryck på dangolvet fick även The Big Boss Herr Nilsson att skaka rumpa och en och annan piruett. Sambucca Banana flödade i baren och ett levande bevis på att bugg aldrig dör ut visades upp av både mig och vakt-Anders. Let´s Dance here we come! Allt eftersom kom jag även på den briljanta leken "Vilka, Var och Hur" som uppskattades mycket, då alla sedan deltog vilt och satsade pengar på dessa tre frågor. Vilka? Öberg & Hoffner. Var? Personaltoan. Hur? Mys, stod högst upp på listan.

   

   




En tur ned till Max för energi påfyllninig, då jag motvilligt blev uppkastad på kassabänken togs emot med protester och sedan ett skratt. Och så som vi spred familjär statt kärlek på Max. Detta borde uppskattas. En vinglig promenad till efterfesten hos Mia och då drinkarna började blandas kastade jag in handuken och tog stolt ett glas vatten till min närvaro istället. Duktiga jag. Kramsjuka kollegor och älskvärda vänner är ett toppenrecept på en perfekt efterfest.

   

   



Kommentarer
Postat av: Karin

Hihi vilka roliga bilder!

O bra blogg

Kram K


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback