Obama - president of the United States of America

Skulle ha århundrades mysigaste morgon nu imorse. Hade ställt väckar klockan 04.00, precis lagom till valvakan på tv. Skulle hinna tvätta håret, göra i ordning mitt dagliga behov av marabou cappuccino och bara krypa ihop i min stora soffa för att ha världens bästa morgon... tills jag i panik vaknade 06.30! Valvakan var slut, tvätta håret kunde jag bara glömma och kedjan på cykeln hoppade så jag praktiskt taget var tvungen att springa till jobbet - i minusgrader! Börjar tro att det är någon typ av förbannelse som vilar över mig & min mammas sida av släkten, för så fort vi unnar oss något bra så är det som om Han med stort "H" däruppe sitter och skrattar åt oss, pekandes och dömande... dumma allsmäktiga gud.  Väl till poängen : Barack O bama blev utsedd till amerikas president! Det är nu som historia skrivits då det endast tog fyrtiotre tidigare presidenter innan Amerika utsåg sin första afroamerikanska president. Hallelulja! :) Jag tror världen kommer ta emot denna lilla Chicago-bo med öppna armar då det lovas höjda minimum löner, fri abortlag, sänka usa:s utsläpp av växthusgaser - Obama är ju nästan som jultomten själv. Kommer bli intressant att följa demokraternas styre nu framöver.


President Obama



Ikväll står det stuvade makaroner på menyn. Måste dock orka gå till mataffären och faktiskt köpa makaroner och mjölk, vilket i sig kommer bli tufft. Lilla lata mig.. tidigare erfarenheten från stuvade makaroner slutade illa då jag endast hällde i 1 dl mjölk emot 1 hel liter som det egentligen ska vara. Oppss... låt oss säga såhär - kommer aldrig bli någon riktig "bull mamma", snarare McD-mamma. Men en stolt sådan! :)

Det som lyssnas mu genom högtalarna är Pussycat Dolls - I hate this part right here. Riktigt bra!

Kommentarer
Postat av: Malin

Hej Charlotte och Välkommen till "Bloggvärlden"! :D

Vilket mysigt sätt du skriver på! Hoppas du mår bra!



KRAM


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback