A visit from my evil enemy - the hangover.

Hela helgen hade med sig utgång, då fredagen började med Davids 18-års galej! Våran lilla arbetskollega hade alltså nu tagit steget in i vuxenvärlden och säger adjö till saker såsom barnbidrag, alkoholfria drinkar och fejkade id-kort. På fredagskvällen välkomnade vi honom istället med ett par omgångar fisherman och en riktigt vuxenpresent: den röda brödrosten! Då jag & Jenny kände att vi höjde medelåldern ganska rejält på statt så knallade vi in till Harrys - där vi istället sänkte medelåldern med ett par år kan man säga. Smuttandes på våra rosa cocktails eskalerades vårat barhäng med blickar på den ökända & omtalade "polisen". För inga pinsamheter ska komma upp så får "Polisen" än så länge skyddad identitet genom att bara kallas: polisen.. eller ja, snygga polisen... :) Gömda bakom öl-tapparna kunde vi inte skilja på om det var mellan öl eller stark öl som innehavdes. Efter ett par genomsökande blickar mellan vännerna och polisen så kom vi fram till att det måste varit en jäkla lätt öl då han 20 minuter senare åkte hem och sov. Detta stoppade inte vännerna utan glada sprang vi tillbaka in mot lammkötten och möts istället av en strippande David på scen i takt med "Im too sexy for my shirt, too sexy for my...".  Ett gott skratt, videobevis till måndagspasset och uppladdning av klippet på youtube så var det dags för oss två trötta tanter att gå hem.

Morgonen därpå började med ett underbart arbetspass i köket, och sen bar det av hemåt. Joni frågade för hundraelfte gången om jag kunde vara snäll nog att klippa honom då det var tre hela timmar kvar innan jag skulle iväg. Skrattandes svarade jag honom att inte ens tre timmar hinns med för att göra i ordning en kvinna innan utgång. Det ska lockas hår, benen ska rakas, naglarna ska målas och så vidare. Tre timmar senare då jag gjorde ett nytt försök med att ta på strumpbyxorna utan att riva upp en maska samtidigt som jag målade på mascara, förstod han att jag menade det jag sa tidigare. Vi är inte mer än mänskliga - vi är faktiskt kvinnor :) Förfesten hamnades hos Ankan. Elaka skratt och ren fylle förudmjukelse genom "pek-leken" uppstod, men ack lika roligt att få höra hemligheter på fyllan hos väninnorna. Utspilld cider på golvet, 7 tjejer trängandes på toan, ett antal göra slut-scenarium och sen var vi redo för Statt. Väl inne på Statt finns det inga mer berättelser då allting som vanligt är som ett enda stort luddigt moln, men vi missade Snygg-Ola och tröstade oss med ett par omgångar shots istället. Vad jag kan lägga till att denna gången blev jag inte fullast - utan den äran går till Ankan som nu toppar listorna! :)
Söndagen bestod av spyor, hulkande och vätskeersättning. Efter 11 timmars spyor  mumlade jag om och om igen för mig själv: "snälla skjut mig långsamt, snälla skjut mig långsamt... gör av med detta lidande".  Men söndagen tog äntligen slut och jag hade överlevt och vunnit mot djävulen själv - The Hangover.



Precis samma känsla som man innehavde på söndagsmorgonen.
Poor kid...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback