A visit at grandma´s place

Jag bara måste få dessa urgulliga mystofflor i julklapp från chique.se , om inte så lovar jag att jag kommer köpa dessa till mig själv. Snälla, snälla och snälla var nu snäll och köp tofflorna till mig.
Endast 249 kr





Eftersom jag varit extra snäll i år så borde jag även få min andra julklapp
som jag önskar mig - En bärbar dator från Sony VGN-CS11S/P:
Endast 12 000 kr




Eller min tredje present för endast 370 pund
från allpinkstuff.com - älskar den sidan!




Går även bra med denna present, om ni är i den prisklassen :)






Oj oj, vad jag har fyllt mina arbetslösa dagar med meningsfulla ting! Innan jag berättar om mina fascinerande dagar så kan jag bara tala om att jag sträckt mig rejält. Vart? I mina stackars vader. Hur? Bärt alla dessa jävla flyttkartonger. Skulle ha tagit på mig en stegräknare så skulle min kära mamma allt bli stolt över hur många antal steg jag kämpat mig igenom. Kan varken gå eller sitta med knäna i kors då det spänner i vaderna. Vet inte hur jag kommer klara mig igenom dessa dagar framöver. Kommer nog bli sängliggandes, så kommer Joni bli tvungen att gå hem tidigare från jobbet endast för att ge mig varm kycklingsoppa och fotbad. Ja, så får det helt enkelt bli.

Igår blev det torsdagsmys fika med tjejerna. Vågar inte skriva om det stora samtalsämnet (som tog oss cirka två lång lunch och kladdkaka bit att prata igenom), då jag får respektera tystnadsplikten :) Men kan dock tala om att det blev en konstig & förvirrande dag då jag fick gå igenom hur ett liv tänds medans ett annat liv släcks på samma gång. Det är sånna dagar man verkligen får en aha-upplevelse, då man under bara några timmar går från glädje till sorg. Dock så var det ingetdera som inträffade mig, men själva upplevelsen att få höra om dessa saker. Spricker snart av massa glad information, så hoppas jag får berätta snart, åtminstonde gratulera :)

Idag var det dags för det efterlängtade besöket till farmor&farfar ute i Glanshammar. Ett besök hos farmor består alltid av ett varmt välkommnande, mysa med katterna framför brasan, maaaassa god mat, den ökända pokermatchen och glass med jordgubbar till efterätt. Skrattade ihjäl mig då farmor drog upp gamla minnen om hur storebror somnade till "Sagan om den lilla negerpojken" som farmor läste, och hur han alltid satt vid gökuret och väntade på att klockan skulle slå prick så att göken hoppade ut. Vad han inte vetat om alla dessa år är att lilla luriga farmor i själva verket drog fram klockvisarna, annars skulle han ha suttit i timmar på stolen under gökuret. Vilket jag i och för i sig tycker att han förtjänar! Förövrigt kan jag tilläga att det idag var Jag & Farmor som drog hem vinsten på pokermatchen - dom kvinnorna i huset utmanar man inte i en pokermatch utan att vara beredd på en stor förslust! 

Kan säga att jag blev stolt överraskad och vill ge all heder till storebror då han tryckte upp helljusen på framförande bil i ren hämd då han körde ut och bytte fil bara några enstaka meter framför oss. Svordommar och det långa fingret utbyttes i hettans strid, men om den dumstridiga föraren fick vad han tålde!

Nu är Michael Moores dokumentär "Sicko" äntligen nedladdad, så får återkomma!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback