The days before christmas

För det första har jag blivit en riktigt tönt. Det enda som tittas och lyssnas på numera är filmen Camp Rock med ögonstenarna till trio The Jonas Brothers. Gråter, skrattar och försök till att sjunga med till alla dessa Disneylåtar. Patetisk? Oh ja, men erkänner denna bekännelse och svaghet :)



Oj oj, jobb två dagar i rad.. inte direkt vad man är van med nu för tiden!
Bofors IK:s 50 års jubileum i fredags då man sprang mellan baren, disken, serveringen och massa uppklädda testosteron hockey karlar. Inte helt fel att jobba den kvällen :) Arvingarna skulle även uppträda, dock en timme för sen då dom skulle anlända, men på Statt löser det sig alltid! Lite jobbigt dock när 70 pers kommer och ljudanläggningar ligger överallt runt dansgolvet. Fullsatt kväll och massa dansbands älskande tanter och gubbar rockade loss framåt kvällen. 
Otroligt trött&allmänt utmattad var jag duktig nog att cykla hem vid halv fyra på natten. Trodde dock att det var slutet för mig då jag närmade mig massa liiite-för-onyktra-fyllon vid busstationens tunnel, men superwoman som man är så cyklade jag i hundra åttio och bara svissade förbi som blixten själv. Det ni... haha.

Lördagen blev jag överraskat  besviken att vi skulle ha tomtekläder på oss i baren. Om jag vetat detta tidigare skulle min otroligt snygga silvriga/glitter/paljett tomteluva äntligen komma till använding. Men icke! Fick istället nöja mig med att dela ut gratis tomteluvor med baby-storlek och gratis kondomer till alla.. "Slit dom med hälsan" och "Använd dom väl" var ord jag gick runt och predrikade när dom mottog våran kondom-julklapp. Kvällen började bra med glada julklapps mottagare men sedan urartade kaos, då den ena av dom två kassornas hårddiskar helt plötsligt och trotsigt slutade fungera. Med en kassa kvar så skulle inte den vara sämre tydligen, utan envisades med att vi inte fick upp kassan alls. Baren fullsatt och inte en kassa som fungerade.. skjut mig långsamt var det enda jag hade i tankarna. Fick plötsligt lust att gömma mig under baren där all extra sprit låg, gråta en skvätt och supa mig redlös. Tyvärr resulterade inte kvällen i den tanke gången. 

Annars börjar jag få lite smått panik nu när juletiderna börjar närma sig. Inte minst sagt om tre ynka dagar.
Har du köpt några julklappar än Charlotte? - Nej!
Har du julpyntat något än Charlotte? -Nej!
Har du skickat det där julkortet som mormor suttit och väntat på under ett års tid? -Nej!
Har ens uttalat de underbara orden God Jul än? -Nej!
Resultatet kan sägas att jag liksom har lite smått börjat utvecklas till Grinchen själv.  





Merry Fucking Christmas.

Kommentarer
Postat av: Mamma

Skit i klapparna. Du gav oss så många klappar förra året så vi reder oss fem år framåt:) Och mormor kan du ringa till och önska god jul. Det uppskattar hon mer än ett kort.

Så var det löst.

Stressa inte mer nu!

Kram mamma

2008-12-21 @ 23:00:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback