A little step for humanity, but a big step for Charlotte

Fredagsmorgonen klockan noll.nio.femtio.fem stod jag och hängde på Arbetsförmedlingens dörr. 5 minuter innan öppning till och med! Det mina vänner kallar jag dedication! Nervös men fortfarande ett nödvändigt måste tog jag första steget in i Arbetsförmedlingens värld. Har hört alla dessa skräckhistorier om hur elaka tanterna är där inne men vart faktiskt överraskad över att bevittna motsatsen! Stannade omrking en och en halv timme, sen bar det av ut i snö ovädret för en promenad hem. Kan ju även tala om att dom vann mitt hjärta ganska snabbt då jag fick en rosa mapp för att lägga alla mina papper i. Fiiiint...

Fredagskvällen rundades av med en hel godis-chips-morötter-dipp-alla onyttigheter du kan tänka dig-kväll, med finalen i Idol som huvudpunkt på kvälls schemat! Bitandes på naglarna genom två timmar och så var det dags att redovisa vinnaren: Keeeevin! "Åhh Jak kan iiinte farstå, jak er så glaaad". haha. helt otrolig gullig så fort han öppnar munnen.
En som dock övervinner Kevin med hästlängder i Idol är dock min lilla ögongodis: Andreas Carlsson.
Och ja, vi ska gifta oss snarast.. problemet är att han ännu inte vet det, men det är bara en liten bagatell som lätt går att lösa. Ohh jag hör redan kyrk klockarna ringa... mmm...



Trots att finalen nu var slut kunde vi helt enkelt bara inte accepterade att själva fredagskvällen bar av mot sitt slut, så istället dammade vi av det gamla Nintendot med Super Mario. Alldeles för enkelt för en så professionell och rutinerad kvinna som mig själv, så tog vi oss an Buzz the big quiz istället. Lite uppvärmning med fingrarna och gnuggat geniknölarna under en stund så var det äntligen dags! Inga detaljer mer med Buzz spelandet  - men jag kan dock tala om vem som blev den tvåfaldiga vinnaren... mig!  Helt utmattade som vi inte varit sen de nationella proven i gymnasiet så började klockan närma sig två och det var dags att åka hem. Problemet var bara att Emelies lilla pärla Manhattan hade helt totalt frysit fast. Cirka tjugo minuter senare och jag väntade att polisen snart skulle dyka upp med tanke på hur otroligt lika vi var som två kvinnliga bil tjuvar.

Gårdagen spenderades i en svettig idrottshall då jag fick se massa testosteron springa omkring och jaga en fotboll. Otroligt vacker syn. Var där för att hejja på lillebror, men p.g.a lite för lång sovmorgon missade jag alla gruppspels matcher men hann se slutet på sista placeringsmatchen! Jag är en säll stora syster jag.
Senare på kvällen stod bar jobb på Statt på dagsschemat. White Night var kvällens tema, men temat gick tydligen inte fram då omkring åttio procent klädde upp sig i svart. Och vi som hade gjort så fint med UV-ljus i hela baren.. oj oj.

Kan förövrigt tala om att jag nu närmar mig ljusare tider. Angående håret i alla fall, har nämligen blivit ljus brunett! Senare ska det även komma i lite ljusa slingor också, så snart är jag tillbaka till mitt gamla vanliga jag. För det är ju sant som de säger - blondiner har ju roligare :)

Nu väntar tvätten på mig i tvättstugan! Ciao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback