Oh sweet lord

Riktigt stolt över mig själv. Då min kära pojkvän snozade igenom tvättiden klockan noll.sju imorse så tog jag iniativet att ta saken i egna händer. Morgonen räckte tydligen inte bara med tvättande utan fyllde snabbt upp tiden med andra sysslor såsom matlagning och städning. Med ett stolt leende på läpparna insåg jag vad jag nyss fulländat hela morgonen och klockan tolv kom sedan pappa och hämtade mig. Det var dags att förvandlas från hemmafru till flytthjälp.
Nu tre timmar in i flyttandet och jag är helt förstörd. Upp, ned, kartonger påsar, olika förråd - börjar jag inse att det kanske är dags att börja bättra på konditionen lite. Med tanke på att jag inte tränat sedan idrottslektionerna i högstadiet (då lektionerna bestod av Hela Havet Stormar) och då den enda träningen jag får är en enstaka sit-up som jag gör när jag måste gå upp ur sängen på morgonen.  Kanske avlider då mina stackars kärl täpps igen av all frysmat man ätit de senaste åren, hjärtat har ingen energi till att slå längre då jag inte ätit broccoli, och så dör jag spårlöst på någon gammal rutten vind bland alla flyttkartonger.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback